Στις περισσότερες προηγμένες χώρες του κόσμου, το δίκτυο ηλεκτροδότησης των πόλεων είναι υπόγειο. Στην Ελλάδα αυτό είναι ακόμα σενάριο επιστημονικής φαντασίας.
Πώς συντηρούνται όμως σήμερα οι στύλοι της ΔΕΗ;
Ένας συνήθης αστικός στύλος ηλεκτροδότησης της ΔΕΗ έχει ύψος περίπου 6 μέτρα. Υπόκειται σε διαρκή φθορά: από τις καιρικές συνθήκες, από προσκρούσεις οχημάτων, από φυσική φθορά του σκυροδέματος.
Αν δημιουργηθεί ρωγμή στον στύλο, εισέρχεται νερό και διαβρώνει τον σιδηρό οπλισμό. Αυτό οδηγεί σε διαστολή του οπλισμού με αποτέλεσμα την εμφάνιση νέας ρωγμής και την είσοδο νέας ποσότητας νερού.
Σιγά σιγά έτσι τα σίδερα ενός στύλου διαβρώνονται και χάνουν την αντοχή τους. Αυτό καθιστά τον στύλο πολύ επικίνδυνο. Το ότι δεν έχει καταρρεύσει έως σήμερα ένας στύλος δεν αποτελεί τεκμήριο εφησυχασμού.
Διότι πιθανή κατάρρευση ενός στύλου ύψους 6 μέτρων μέσα σε μια αστική περιοχή όλοι φανταζόμαστε τι μπορεί να προκαλέσει...
Επιχείρησα να μάθω πώς συντηρούνται οι στύλοι της ΔΕΗ. Εντόπισα έναν φθαρμένο στύλο ακριβώς απέναντι απ' το γραφείο μου και το δήλωσα στο site της ΔΕΗ εδώ.
Προς έκπληξή μου, μέσα σε ελάχιστες μέρες επικοινώνησε μαζί μου άνθρωπος της ΔΕΗ και μου ζήτησε πληροφορίες: πού είναι ο στύλος της ΔΕΗ, πόσο φθαρμένος είναι κλπ.
Με διαβεβαίωσαν μάλιστα ότι ο στύλος θα αντικατασταθεί.
(Η τόσο γρήγορη αντιμετώπιση προκαλεί εύλογες απορίες σε όποιον γνωρίζει τους συνήθεις χρόνους απόκρισης της ΔΕΗ...)
Απ’ τη συζήτηση με τον ευγενέστατο υπάλληλο που επικοινώνησε μαζί μου διαπίστωσα ότι τα πράγματα θα μπορούσαν να γίνονται πολύ καλύτερα:
Κατ’ αρχάς, δεν υπάρχει υπηρεσία που ελέγχει τους στύλους. Κανείς απ’ τη ΔΕΗ δεν είναι επιφορτισμένος να πραγματοποιεί αυτοψίες στο δίκτυο ηλεκτροδότησης. Μόνο κατόπιν υπόδειξης πολιτών επεμβαίνει η τεχνική διεύθυνση!
Άρα, η ευθύνη για τη συντήρηση των στύλων βαρύνει τους ...πολίτες! Αν θέλουν ν’ αποφύγουν την πτώση ενός στύλου στο κεφάλι τους, στο σπίτι τους ή στο αυτοκίνητό τους, πρέπει να ειδοποιήσουν οι ίδιοι τη ΔΕΗ για έναν φθαρμένο στύλο που είδαν!
Και δεύτερον, γιατί να αντικαθίσταται ολόκληρος ο στύλος; Η αποκάλυψη του σιδηρού οπλισμού, αν διαπιστωθεί εγκαίρως, μπορεί να αποκατασταθεί πλήρως με πολύ μικρότερο κόστος.
Γιατί λοιπόν η ΔΕΗ να πληρώνει την αντικατάσταση ολόκληρου του στύλου; Το κόστος έγκαιρης επάλειψης με κατάλληλο τσιμεντοειδές υλικό είναι πολύ μικρότερο και το ίδιο αποτελεσματικό.
Άρα, νομίζω πως αν η τεχνική υπηρεσία της ΔΕΗ οργανωθεί καλύτερα, θα βελτιστοποιηθεί η συντήρηση των στύλων της ΔΕΗ. Με τη στελέχωση του αντίστοιχου τμήματος, θα μπορούν να γίνονται διαρκώς αυτοψίες και να αποκαθίσταται επιτόπου η οποιαδήποτε ζημιά.
Μέχρι να γίνει και στην Ελλάδα υπόγειο το αστικό δίκτυο της ΔΕΗ και να απελευθερώσουμε τον ουρανό μας απ’ τα καλώδια που τον κρύβουν, μπορούμε τουλάχιστον να συντηρούμε καλύτερα τους στύλους της ΔΕΗ.
Μπορούμε να εξασφαλίσουμε ταυτόχρονα και μεγαλύτερη ασφάλεια των πολιτών και περισσότερη οικονομία.
Θέλουμε όμως;
Πώς συντηρούνται όμως σήμερα οι στύλοι της ΔΕΗ;
Ένας συνήθης αστικός στύλος ηλεκτροδότησης της ΔΕΗ έχει ύψος περίπου 6 μέτρα. Υπόκειται σε διαρκή φθορά: από τις καιρικές συνθήκες, από προσκρούσεις οχημάτων, από φυσική φθορά του σκυροδέματος.
Αν δημιουργηθεί ρωγμή στον στύλο, εισέρχεται νερό και διαβρώνει τον σιδηρό οπλισμό. Αυτό οδηγεί σε διαστολή του οπλισμού με αποτέλεσμα την εμφάνιση νέας ρωγμής και την είσοδο νέας ποσότητας νερού.
Σιγά σιγά έτσι τα σίδερα ενός στύλου διαβρώνονται και χάνουν την αντοχή τους. Αυτό καθιστά τον στύλο πολύ επικίνδυνο. Το ότι δεν έχει καταρρεύσει έως σήμερα ένας στύλος δεν αποτελεί τεκμήριο εφησυχασμού.
Διότι πιθανή κατάρρευση ενός στύλου ύψους 6 μέτρων μέσα σε μια αστική περιοχή όλοι φανταζόμαστε τι μπορεί να προκαλέσει...
Επιχείρησα να μάθω πώς συντηρούνται οι στύλοι της ΔΕΗ. Εντόπισα έναν φθαρμένο στύλο ακριβώς απέναντι απ' το γραφείο μου και το δήλωσα στο site της ΔΕΗ εδώ.
Προς έκπληξή μου, μέσα σε ελάχιστες μέρες επικοινώνησε μαζί μου άνθρωπος της ΔΕΗ και μου ζήτησε πληροφορίες: πού είναι ο στύλος της ΔΕΗ, πόσο φθαρμένος είναι κλπ.
Με διαβεβαίωσαν μάλιστα ότι ο στύλος θα αντικατασταθεί.
(Η τόσο γρήγορη αντιμετώπιση προκαλεί εύλογες απορίες σε όποιον γνωρίζει τους συνήθεις χρόνους απόκρισης της ΔΕΗ...)
Απ’ τη συζήτηση με τον ευγενέστατο υπάλληλο που επικοινώνησε μαζί μου διαπίστωσα ότι τα πράγματα θα μπορούσαν να γίνονται πολύ καλύτερα:
Κατ’ αρχάς, δεν υπάρχει υπηρεσία που ελέγχει τους στύλους. Κανείς απ’ τη ΔΕΗ δεν είναι επιφορτισμένος να πραγματοποιεί αυτοψίες στο δίκτυο ηλεκτροδότησης. Μόνο κατόπιν υπόδειξης πολιτών επεμβαίνει η τεχνική διεύθυνση!
Άρα, η ευθύνη για τη συντήρηση των στύλων βαρύνει τους ...πολίτες! Αν θέλουν ν’ αποφύγουν την πτώση ενός στύλου στο κεφάλι τους, στο σπίτι τους ή στο αυτοκίνητό τους, πρέπει να ειδοποιήσουν οι ίδιοι τη ΔΕΗ για έναν φθαρμένο στύλο που είδαν!
Και δεύτερον, γιατί να αντικαθίσταται ολόκληρος ο στύλος; Η αποκάλυψη του σιδηρού οπλισμού, αν διαπιστωθεί εγκαίρως, μπορεί να αποκατασταθεί πλήρως με πολύ μικρότερο κόστος.
Γιατί λοιπόν η ΔΕΗ να πληρώνει την αντικατάσταση ολόκληρου του στύλου; Το κόστος έγκαιρης επάλειψης με κατάλληλο τσιμεντοειδές υλικό είναι πολύ μικρότερο και το ίδιο αποτελεσματικό.
Άρα, νομίζω πως αν η τεχνική υπηρεσία της ΔΕΗ οργανωθεί καλύτερα, θα βελτιστοποιηθεί η συντήρηση των στύλων της ΔΕΗ. Με τη στελέχωση του αντίστοιχου τμήματος, θα μπορούν να γίνονται διαρκώς αυτοψίες και να αποκαθίσταται επιτόπου η οποιαδήποτε ζημιά.
Μέχρι να γίνει και στην Ελλάδα υπόγειο το αστικό δίκτυο της ΔΕΗ και να απελευθερώσουμε τον ουρανό μας απ’ τα καλώδια που τον κρύβουν, μπορούμε τουλάχιστον να συντηρούμε καλύτερα τους στύλους της ΔΕΗ.
Μπορούμε να εξασφαλίσουμε ταυτόχρονα και μεγαλύτερη ασφάλεια των πολιτών και περισσότερη οικονομία.
Θέλουμε όμως;
12 σχόλια:
Γιάννη καλημέρα,
το θετικό είναι ότι τουλάχιστον ανταποκρίνονται. (το ίδιο έχω διαπιστώσει και με τις βλάβες της ΕΥΔΑΠ). Τώρα το αν η αντιμετώπιση της βλάβης γίνεται με τον πιο οικονομικό και ορθολογικό τρόπο, αυτό είναι άλλο θέμα.
Καλημέρα Βασίλη!
Ναι, είναι εντυπωσιακό το πόσο γρήγορα επικοινώνησαν. (Πάντως ακόμα δεν έχει αντικατασταθεί ο στύλος). Η ΕΥΔΑΠ μάλιστα είναι ακόμα πιο γρήγορη!
Μακάρι να είχαν τους ίδιους χρόνους απόκρισης και στα αιτήματα για νέες συνδέσεις.
Δεν γνώριζα πως υπάρχει διαδικτυακός τρόπος επικοινωνίας με τη ΔΕΗ για τυχόν προβλήματα.
Η έλλειψη συντήρησης είναι εμφανής σε πολλούς τομείς που διαχειρίζεται η ΔΕΗ.
Μεγάλο μέρος των υπηρεσιών έχουν ανατεθεί σε ιδιώτες εργολάβους με τους οποίους πολύ αμφιβάλλω αν έχει προβλεφθεί όρος περί συντήρησης στη σύμβασή τους με τη ΔΕΗ.
Καλησπέρα dyosmaraki!
Όχι μόνο υπάρχει site, αλλά το βλέπουν και συχνά απ' ό,τι φαίνεται. Καλό αυτό!
Αλλά από συντήρηση, νομίζω έχουν μείνει πίσω. Και δεν είναι κάτι δύσκολο: έστω να κάνουν έναν μακροσκοπικό έλεγχο σε κάθε στύλο κάθε φορά που αλλάζουν μια καμμένη λάμπα.
Την καλησπέρα μου!
Στην Ελλάδα ζούμε!!!
Νομίζω πως αυτό τα λέει όλα!!!
Καλησπέρα dreamer-angel!
Επειδή ακριβώς ζούμε στην Ελλάδα, που είναι μια υπέροχη χώρα, οφείλουμε να κάνουμε καλύτερα τα πράγματα!
Φιλιά!
Πόσο δίκιο έχεις... Αλλά δυστυχώς από τεχνικής απόψεως δεν ξέρω τι πήγε στραβά και τα τελευταία χρόνια μάλλον δείχνουν να έχουν χάσει την μπάλα... Σε επίσκεψη σε αρμόδια υπηρεσία της ΔΕΗ για να παραλάβω σχέδια αποτύπωσης δικτύων, παρατηρούσα με εκπληξη τον υπάλληλο να παραδέχεται ότι δεν έχουν πλήρη καταγεγραμμένη εικόνα του υφιστάμενου δικτύου τους, πόσο μαλλον και για σύγχρονη αποτύπωση ή για άμεση επιδιόρθωση βλαβών και γι'αυτό κάποιες φορές καθυστερούν τραγικά να απαντήσουν... Τουλάχιστον δείχνουν προθυμία όταν προκύπτει πρόβλημα ή βλάβη...
"...Κανείς απ’ τη ΔΕΗ δεν είναι επιφορτισμένος να πραγματοποιεί αυτοψίες στο δίκτυο ηλεκτροδότησης. Μόνο κατόπιν υπόδειξης πολιτών επεμβαίνει η τεχνική διεύθυνση..."!
Αν είναι δυνατόν στην Ελλάδα της Ενωμένης Ευρώπης του 2009!!!!!
Έλεοςςς!!!
Καλησπέρα Alma Libre!
Η ΕΥΔΑΠ αντίθετα έχει σχέδια αποτύπωσης δικτύου. Αλλά για ψηφιακά αρχεία, ούτε λόγος...
Στη ΔΕΗ χρειάζεται αλλαγή στην επιδιόρθωση των βλαβών. Δε λέει κανείς να κάνουν καθημερινές αυτοψίες στους εκατοντάδες χιλιάδες στύλους που έχει το δίκτυο.
Αλλά να μπορεί (και να έχει το κίνητρο) ο υπάλληλος που επιδιορθώνει κάτι σε έναν στύλο (π.χ. αλλάζει μια λάμπα) να δηλώνει τη φθορά και να επιδιορθώνεται αυτή άμεσα. Χωρίς να χρειαστεί να φτάσουμε σε αντικατάσταση ολόκληρου του στύλου!
Άντε, γιατί το "περιστολή δαπανών" έχει γίνει καραμέλα. Πώς θα την πετύχουμε όμως;;
Μαριάνα, καλησπέρα!
Κι όμως είναι δυνατόν... Αν λοιπόν δεις κανέναν στύλο στον οποίο φαίνονται τα σίδερα, ΕΣΥ είσαι υπεύθυνη να μην πέσει...
Γεια σου Ikor,
λοιπόν στην αγγλία δεν υπάρχει κανένα εναέριο καλώδιο, αλλά ειλικρινά δεν το είχα παρατηρήσει ποτέ. Κάποτε φιλοξενούσα έναν φίλο από Ελλάδα και όταν τον πήγαινα στο αεροδρομιο μου είπε "ξέρεις τι μου έκανε εντύπωση στην Ελλάδα;". Εγώ φαντάστηκα κάτι από αυτά που είδαμε, ίσως το ότι τα μουσεία είναι δωρεάν, ίσως ότι δεν έχει πολύ κίνηση στους δρόμους..."δεν έχει καλώδια" μου λέει. Ηταν η πρώτη φορά που το παρατήρησα.
Δεν είχα ιδέα τι γίνεται με τους φθαρμένους στύλους της ΔΕΗ και ειλικρινά το ποστ σου είναι πολύ κατατοπιστικό. Νομιζα φυσικά ότι περιοδικά περνάει ένα συνεργείο και τους ελέγχει.
Τελικά ότι και να κάνουν οι λογής υπεύθυνοι αυτό που μένει είναι ότι και εμείς οι πολίτες πρέπει να είμαστε εκεί και να βοηθάμε όπου μπορούμε. Πολλά εξαρτώνται και από τη δική μας συμπεριφορά οσο κι αν κάποιοι αδιαφορούν πλήρως.
Καλησπέρα NdN!
Και στη Βουλγαρία που είχα πάει το φθινόπωρο είδα ότι σε μεγάλο μέρος της πόλης το δίκτυο ηλεκτροδότησης είναι υπόγειο.
Άντε, και στα δικά μας.
Σίγουρα χρειάζεται κι η δική μας συνεισφορά. Αλλά δε θα έβλαπτε να ήταν πιο ευέλικτα τα πράγματα και στη ΔΕΗ. Να μπορούσε π.χ. εκείνος που αλλάζει λάμπες να δηλώσει μια βλάβη. Μην τα περιμένουμε όλα από τους πολίτες.
Καλό βράδυ!
Δημοσίευση σχολίου