Μόνο ένας τρόπος υπάρχει να χτυπηθεί η διαφθορά: να ποσοτικοποιηθεί το κόστος της για τους πολίτες! Ας πάρουμε για παράδειγμα την ακτοπλοϊκή σύνδεση στις λεγόμενες «άγονες γραμμές».
Ως θεσμός δεν είναι λάθος: Επιδοτείται από κρατικά κονδύλια μια ακτοπλοϊκή σύνδεση, της οποίας το μεταφορικό έργο δεν είναι αρκετό για να καλύψει το κόστος της, με σκοπό να εξυπηρετούνται τα απομονωμένα νησιά.
Αυτό είναι απολύτως δίκαιο για τους νησιώτες. Οι οποίοι βλέπουν δισεκατομμύρια ευρώ να επενδύονται κάθε χρόνο σε δρόμους και απαιτούν κι αυτοί μεταφορικό ισοδύναμο.
Στην πράξη όμως εφαρμόζεται αυτό που λέει η μαντινάδα:
Τα μερακλήδικα κορμιά
και τα καλά μαχαίρια,
τις περισσότερες φορές
είναι σε λάθος χέρια.
Ένα απαραίτητο εργαλείο δηλαδή για ν’ αναπνέουν τα νησιά μας βρίσκεται, δυστυχώς, σε λάθος χέρια. Γιατί, όπως φαίνεται, ένα μεγάλο μέρος απ’ τις επιδοτήσεις των άγονων γραμμών καταλήγει σε πολιτικά πρόσωπα.
Σήμερα δίνονται 100 εκατομμύρια ευρώ ετησίως για τις άγονες γραμμές. Αυτό όμως γίνεται χωρίς υποχρεωτική διασφάλιση ναυπηγήσεων νέων πλοίων. Χωρίς εγγυήσεις για καλύτερη ποιότητα μεταφορών.
Χωρίς καν να είναι σαφές ποια συγκεκριμένα χαρακτηριστικά πρέπει να έχει μια γραμμή για να χαρακτηριστεί «άγονη»!
Άρα εμπεδώνεται ένα καθεστώς απόλυτης αδιαφάνειας: εκείνοι που διαχειρίζονται τα κρατικά κονδύλια, νομίζουν ότι τους ανήκουν! Κι εκείνο που μετράει σ’ έναν διαγωνισμό είναι η κομματική σημαία που κυματίζει σ’ ένα πλοίο.
Κάθε ευρώ όμως που δίνεται για «λάδωμα», αφαιρείται απ’ τους μισθούς των εργαζομένων στα πλοία, αφαιρείται απ’ την ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών, αφαιρείται απ’ το ποσό που δίνεται για τη συντήρηση των πλοίων.
Κάθε ευρώ που κατατίθεται στον λογαριασμό του (εκάστοτε) «Παυλίδη» συνεπάγεται λιγότερες πιθανότητες ν’ αγοραστεί νέο πλοίο, σημαίνει χειρότερης ποιότητας φαγητά στις καντίνες του πλοίου, οδηγεί σε κατάργηση του ανταγωνισμού που είναι προς όφελος του επιβατικού κοινού.
Η διαφθορά διαρκώς θα εξαπλώνεται, όσο το κράτος αντιμετωπίζει τον ρόλο του ως διανομέα κονδυλίων σε ημέτερους, όπως κάνει εδώ και χρόνια. Κι όσο οι υπουργοί που χρηματίζονται δεν τιμωρούνται ποτέ.
Οι επιδοτήσεις στις άγονες γραμμές χρειάζονται ένα νέο κανονιστικό πλαίσιο που θα διασφαλίζει στον επιβάτη ποιότητα, ασφάλεια και αξιοπιστία στις θαλάσσιες μεταφορές. Το οποίο αν παραβιάζεται, θα αφαιρείται κι η επιδότηση!
Διαφορετικά, σε λίγο δε θα μιλάμε για άγονες γραμμές, αλλά για άγονες ζωές στα νησιά μας.
Ως θεσμός δεν είναι λάθος: Επιδοτείται από κρατικά κονδύλια μια ακτοπλοϊκή σύνδεση, της οποίας το μεταφορικό έργο δεν είναι αρκετό για να καλύψει το κόστος της, με σκοπό να εξυπηρετούνται τα απομονωμένα νησιά.
Αυτό είναι απολύτως δίκαιο για τους νησιώτες. Οι οποίοι βλέπουν δισεκατομμύρια ευρώ να επενδύονται κάθε χρόνο σε δρόμους και απαιτούν κι αυτοί μεταφορικό ισοδύναμο.
Στην πράξη όμως εφαρμόζεται αυτό που λέει η μαντινάδα:
Τα μερακλήδικα κορμιά
και τα καλά μαχαίρια,
τις περισσότερες φορές
είναι σε λάθος χέρια.
Ένα απαραίτητο εργαλείο δηλαδή για ν’ αναπνέουν τα νησιά μας βρίσκεται, δυστυχώς, σε λάθος χέρια. Γιατί, όπως φαίνεται, ένα μεγάλο μέρος απ’ τις επιδοτήσεις των άγονων γραμμών καταλήγει σε πολιτικά πρόσωπα.
Σήμερα δίνονται 100 εκατομμύρια ευρώ ετησίως για τις άγονες γραμμές. Αυτό όμως γίνεται χωρίς υποχρεωτική διασφάλιση ναυπηγήσεων νέων πλοίων. Χωρίς εγγυήσεις για καλύτερη ποιότητα μεταφορών.
Χωρίς καν να είναι σαφές ποια συγκεκριμένα χαρακτηριστικά πρέπει να έχει μια γραμμή για να χαρακτηριστεί «άγονη»!
Άρα εμπεδώνεται ένα καθεστώς απόλυτης αδιαφάνειας: εκείνοι που διαχειρίζονται τα κρατικά κονδύλια, νομίζουν ότι τους ανήκουν! Κι εκείνο που μετράει σ’ έναν διαγωνισμό είναι η κομματική σημαία που κυματίζει σ’ ένα πλοίο.
Κάθε ευρώ όμως που δίνεται για «λάδωμα», αφαιρείται απ’ τους μισθούς των εργαζομένων στα πλοία, αφαιρείται απ’ την ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών, αφαιρείται απ’ το ποσό που δίνεται για τη συντήρηση των πλοίων.
Κάθε ευρώ που κατατίθεται στον λογαριασμό του (εκάστοτε) «Παυλίδη» συνεπάγεται λιγότερες πιθανότητες ν’ αγοραστεί νέο πλοίο, σημαίνει χειρότερης ποιότητας φαγητά στις καντίνες του πλοίου, οδηγεί σε κατάργηση του ανταγωνισμού που είναι προς όφελος του επιβατικού κοινού.
Η διαφθορά διαρκώς θα εξαπλώνεται, όσο το κράτος αντιμετωπίζει τον ρόλο του ως διανομέα κονδυλίων σε ημέτερους, όπως κάνει εδώ και χρόνια. Κι όσο οι υπουργοί που χρηματίζονται δεν τιμωρούνται ποτέ.
Οι επιδοτήσεις στις άγονες γραμμές χρειάζονται ένα νέο κανονιστικό πλαίσιο που θα διασφαλίζει στον επιβάτη ποιότητα, ασφάλεια και αξιοπιστία στις θαλάσσιες μεταφορές. Το οποίο αν παραβιάζεται, θα αφαιρείται κι η επιδότηση!
Διαφορετικά, σε λίγο δε θα μιλάμε για άγονες γραμμές, αλλά για άγονες ζωές στα νησιά μας.
[Το σκίτσο είναι του Ηλία Μακρή από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ (11/4/09)]
49 σχόλια:
μα ηδη ειναι αγονες οι ζωες των ανθρωπων στα νησια..
η ΕΕ επιδοτουσε την αγορα πλοιου για την συνδεση των νησιων κ κανενας δεν ειχε κανει τπτ..
καλο πασχα φιλε..καλη μεγαλη εβδομαδα
Δυστυχώς, δεν έχουμε την κουλτούρα ότι οι επιδοτήσεις πρέπει να επενδύονται. Ότι είναι αναπτυξιακό εργαλείο, όχι έσοδο.
Αυτό όμως έχει άμεσο κόστος για όλους! Πρέπει να το καταλάβουμε πια.
Καλή Μεγαλοβδομάδα φίλε Laplace! Καλό Πάσχα!
Ευτυχώς που έβαλες την μαντινάδα... να μην μείνει μόνο η πίκρα από την καταντια....
:-)))
Πολύ σωστή παρατήρηση έκανε ο Laplace.
Εάν αυτά τα 100 εκατ. το χρόνο δίνονταν στις τοπικές κοινωνίες ΄(πχ Δήμους) του Αιγαίου, τότε θα μπορούσε να έχει ολοκληρωθεί η απρόσκοπτη σύνδεση των νησιών αξιοποιώντας ταυτόχρονα επιχειρηματικά δάνεια και Κοινοτικές επιδοτήσεις.
Βέβαια αυτό αφορά την κεντρική όσο και την περιφερειακή εξουσία. Δυστυχώς οι 'εδώ' δεν είναι πάντα χειρότεροι από τους 'εκεί' ...
Καλησπέρα φίλε μου,
όντως, αυτή είναι η πραγματική συζήτηση. Ποιος είναι ο ρόλος των επιδοτήσεων, πώς διαμορφώνεται η δημόσια πολιτική και τι τελικα αποτελέσματα έχει.
Πάντως, ήθελα να αναφέρω στην παρέα μια πολύ καλή παρατήρηση που διάβασα χθες σε ένα κείμενο στην Καθημερινή. Πρόκειται για την ισχύ και τη σημασία που έχουν καμιά φορά οι "λέξεις" ως προς τον τρόπο αντιμετώπισης κάποιων πραγμάτων.
Στο σκανδιναβικές χώρες, τα επιδοτούμενα προγράμματα σύνδεσης με απομακρυσμένες περιοχές και πληθυσμούς ονομάζονται "γραμμές ζωής", "γραμμές ανάπτυξης".
Εδώ άγονες γραμμές. Άγονη πολιτική σκέψη, άγονη δημόσια πολιτική.
Καλές διακοπές σε όλους
Αγαπητέ Γιάννη υπάρχει ενά επαρκεστατο ευρωπαικο κανονιστικό πλαίσιο. Στην εφαρμογη τα χαλάμε. Εάν ήξεραν όλοι αυτοί οι εφοπλιστές του γλυκου νερού αντί να συναγωνίζονται σε μίζες πως μπορούν να κάνουν την πιο σύμφερουσα προσφορά για το κράτος, τον φορολογούμενο, τον νησιώτη και μετά να προστατεψουν δικαστικα τυχον απόρριψη της προσφορας τους , μπαίνουν σε πλειοδοσία μείζας και όχι ποιοτικής προσφοράς!!
Μα καλέ μου Ikor, lδεν ειναι καλίγο που οι εθνικοί ακτοπλοοι, συνεπικουρουμενοι απο τους εκαστοτε πολιτικούς μας, έκαναν το Αιγαιο ...λίμνη...
Μιας και δνε πιστευω ότι θα αλλάξει ποτέ, τίποτα...ειδαμε και τωρα που τελειωσε το καμποταζ, προσωπικά θα έβλεπα σε κάθε Δημητρουλα, Ροδανθη, Ρομιλντα και άλλα με υπέροχα ονοματα...κρουαζεροπολοια, να υπάρχει τουλάχιστον ένας παπάς να εξολολογήσει τα κριματα σου την ώρα που χαιρετιεσαι με τους καρχαριες...
Πάντως έμενα εχει περάσει πολλες φορές η ζωή μου, μπροστά απο τα ματια μου, μιας που για άγνωστους λογους..ακομα τρέχω στα άγονα...
Ζητας δηλαδή να σταματήσουν όλες οι δοσοληψίες, αγορές, εργολαβίες, μεσητίες, έργα. Όσα δηλαδή παράγουν μαύρο χρήμα. Και μετά τι; Το απόλυτο τίποτα, Μπαγκλαντές θα γίνουμε.
Ή μήπως ζητάς να γίνονται έργα αλλά να μην πέφτουν ταρίφες;
Τότε θα εξαφανιστούν οι πολιτικοί!
Οταν άνοιξαν τα απόρρητα αρχεία του Φόερϊν Οφφις, διαβάσαμε -τότε, παλιά- ότι τα χρήματα της ενίσχυσης του περίφημου Σχεδίου Μάρσαλ που δινόντουσαν για να ορθοποδήσει η χώρα μας μετά το Β' παγκόσμιο πόλεμο και τον εμφύλιο, μεταφραζόντουσαν σε πανάκριβα γουναρικά, γαλλικά αρώματα και κρέμες προσώπου για τις κυρίες των υπουργών Μας.
Καθώς φαίνεται, δεν έχουν αλλάξει και πολλά πράγματα και αυτό δεν με εκπλήσσει και τόσο. Ευτυχώς -δυστυχέστατα μάλλον- παραμένουμε σταθεροί στον εξυπνακισμό μας. Με νοοτροπία δούλου δλδ.
Φόρεϊν, φυσικά.
Ο Δαίμων του πληκτρολογίου χτύπησε!:)
Πολύ ομορφο το κειμενο σου Ikor, οπως και τα σχολια.
Εγω θελω να θεσω στην κουβεντα μια απορια που εχω εδω και πολυ καιρο.
Ακουμε τη μια οτι δεν υπαρχει καραβι για περιπου ενα μηνα στα Δωδεκανησα, την αλλη στον Αη Στρατη κτλ κτλ. Στον Αργοσαρωνικο πηγαινουν στα πιο μακρινα νησακια μονο πλοια κλειστου τυπου.
Γιατι οι ντοπιοι δεν αντιδρουν στην κατασταση αυτη;
Γιατι τα ανεχονται ολα αυτα;
Μηπως δλδ το συστημα βρισκει και τα κανει ολα αυτα;
aKanonisti, ο Κώστας Μουντάκης στον Πραματευτή το είχε γράψει καλύτερα:
Χώρες και χωριά,
σαν τα έρημα πουλιά,
θα γυρίζω αχ να φωνάζω,
τη δική μου καταντιά.
Ταιριάζει και με τη γελοιογραφία!!
Φιλιά!
Καλησπέρα grsail!
Αυτά τα 100 εκ. το χρόνο σίγουρα θα μπορούσαν να πιάσουν τόπο. Και δεν εννοώ τον ...τόπο που πιάνουν στα βιβλιάρια αυτών που τις παίρνουν, έτσι;
Αλλά αυτό προϋποθέτει σωστή λειτουργία της αγοράς. Μόνο τότε έχουν αξία οι επενδύσεις, επειδή σε κάνουν καλύτερο και άρα πιο ανταγωνιστικό.
Όσο τα πάντα καθορίζονται από το λάδωμα, δεν υπάρχει ΚΑΝΕΝΑΣ απολύτως λόγος να επενδύουν στην ποιότητα οι επιδοτούμενοι.
Όσο για την περιφερειακή διαχείριση, δεν είμαι απολύτως σίγουρος. Εξαρτάται από τους ανθρώπους. Υπάρχουν και πολλοί φιλότιμοι και πολλοί σκοτεινοί τοπικοί άρχοντες...
Καλησπέρα HS!
Ναι, το διάβασα κι εγώ. Γι' αυτό έβαλα τίτλο "Άγονη ζωή"...
Και ΝΑΙ, έχουν σημασία οι λέξεις. Για να νομίζουν ότι τους κάνουν και χάρη οι νησιώτες τους ονομάζουν έτσι φίλε μου. Για να λένε κι ευχαριστώ...
Καλησπέρα Medeon και καλώς ήρθες!
Προβλέπει το δίκαιο αυτό αφαίρεση επιδότησης (ή ισόποσο πρόστιμο) σε περίπτωση μη τήρησης των όρων; Και τι νοείται τελικά ως "άγονη" γραμμή;
Είχα την εντύπωση ότι αυτό το ορίζει ο κάθε υπουργός κατά το δοκούν. Με ό,τι αυτό συνεπάγεται ;-)
Καλησπέρα Κατερίνα!
Όπως συζητήσαμε και με τον HS, και μόνο ο όρος "άγονη" δημιουργεί ενοχές στους νησιώτες. Και τους κάνει να νιώθουν χάρη απέναντι στους πολιτικούς και τους ακτοπλόους που τους στέλνουν αυτά τα σαπιοκάραβα.
Αυτό με τον παπά, αν και λίγο σουρεαλιστικό, δεν είναι κακή ιδέα! Αν και υπάρχει μια ακόμα καλύτερη:
Να ανακυκλώσουν αυτά τα υπέργηρα καράβια εις στα εξ ων συνετέθησαν και να κάνουν ορισμένα κομμάτια τους ντεκόρ για τους κήπους τους! Όπως έχει κάνει ήδη ένας "εθνικός" ακτοπλόος. (Έκανε τις λέμβους ζαρντινιέρες...)
Το κατάλαβα Ανέστη, ζητάω πολλά...
Αφού επιχειρηματικότητα σημαίνει πια δοσοληψία. Και πολιτική σημαίνει εξυπηρέτηση της δοσοληψίας.
Ναι, αλλά ως πότε θα γίνεται αυτό;
Άντε, καλή Ανάσταση! Μεταφορικά.
Rodia, είσαι δαιμόνια, γι' αυτό σε χτυπάει ο δαίμων του πληκτρολογίου!
Τι πας και θυμάσαι κι εσύ τώρα...
Δυστυχώς μας έχουν κάνει να πιστέψουμε ότι η ρεμούλα βρίσκεται στο DNA μας. Κι αυτό είναι το χειρότερο κλουβί μας.
Ψάχνουμε πάντα για άλλοθι στο κακό μας παρελθόν, οι υπουργοί θεωρούν αθωωτικό δεδικασμένο την έως σήμερα ατιμωρησία κι όλοι οι υπόλοιποι συμβιβαζόμαστε μοιρολατρικά με το "αναπόφευκτο" της διαφθοράς.
Καλή Ανάσταση!
Αντώνη καλησπέρα!
Αφού ο κόσμος έχει πειστεί ότι του κάνουν "χάρη" που του βάζουν πλοίο και συγχρόνως εισπράττουν επιδότηση, τι άλλο να πούμε;
Ζω πάντως για τη μέρα που ο κόσμος θ' αρχίσει ν' αντιδράει ζητώντας ποιότητα παρεχομένων υπηρεσιών, ανάλογη με αυτήν που πληρώνει και δικαιούται!
Μέχρι τότε το "σύστημα" θα λαμβάνει επιδοτήσεις και θα γκρινιάζει. Η γάτα άλλωστε είναι το μοναδικό ζώο που είναι από πάνω και παρόλ' αυτά σκούζει. Κι είναι πολύ "γάτες" οι άνθρωποι του συστήματος!
Ευχαριστώ για το καλωσόρισμα Γιάννη
Το κοινοτικό δίκαιο προβλέπει ότι όλες αυτές οι επιδοτήσεις έχουν αντισταθμιστικό χαρακτήρα του κόστους που έγκειται στο ότι η υπηρεσία δεν είναι συμφέρουσα εμπορική αλλά εξυπηρετεί ένα θεμελιωμένο δημόσιο συμφέρον, την ακτοπλοική σύνδεση, το δικαίωμα στην μεταφορά στην προκειμένη περίπτωση. Πρόσόχη με μία σειρά όμως από κριτήρια νομολογιακά και νομοθετικά το κόστος πρέπει αντιστοιχεί ακριβώς στην επιδότηση.Αλλιώς είναι παράνομη κρατική ενίσχυση ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΑΦΕΙ
Αλλά πρέπει να προβληθεί δικαστικα από αυτόν που έχει έννομο συμφέρον.
Για αυτό λέω με την προτροπή της πολιτείας ότι είναι μπακαλιστική λογική πλειοδοσίας μίζας και όχι μία λογική του μικροτερου δυνατού κόστους, με ανταγωνισμό δηλαδή των προσφορών για την λήψη της επιδότησης.
ikor μην το ψαχνεις πολυ μακρια φωτεινο παραδειγμα το ρεθυμνο, μα υπαρχει πιο αγονη γραμμη απο αυτη.!!!!!!!!Τι να πω.Σου ευχομαι ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ, θα πας κρητη?Φιλια
Medeon, σ' ευχαριστώ για τις πληροφορίες.
Ποιος ορίζει ποια γραμμή είναι "συμφέρουσα εμπορικά"; Ποιος καθορίζει το "κόστος", ώστε να βρεθεί πόσο πρέπει να επιδοτηθεί;
Και ποιος έχει έννομο συμφέρον; Μόνο εκείνος που έχασε τη δουλειά; Ή μήπως κι οι πολίτες των οποίων το δημόσιο συμφέρον δεν εξυπηρετείται;
Δυστυχώς, το ποσό των επιδοτήσεων χρηματοδοτεί και τη διαφθορά. Μ' αυτό το δεδομένο, ο πενταπλασιασμός του ποσού των επιδοτήσεων τα τελευταία 5 χρόνια, για ίδιο αριθμό "άγονων" γραμμών, γεννάει πολλές νέες υπόνοιες...
Καλησπέρα Ελευθερία!
Ναι, το Ρέθυμνο είναι το πιο λαμπρό παράδειγμα: βάφτισαν "άγονη" τη γραμμή Ρέθυμνο-Πειραιάς που είχε 235.000 επιβάτες το 2007!!
Αφού όμως δεν υπάρχουν κανόνες και συγχρόνως υπάρχει τόση αδιαφάνεια, οι εκάστοτε υπουργοί χρησιμοποιούν τις "άγονες" γραμμές για να κάνουν χάρες!
Κρήτη θα πάω τη βδομάδα μετά το Πάσχα φέτος. Καλό Πάσχα και σε σένα Ελευθερία! Φιλιά!
Γιάννη καλησπέρα,
ή στραβός είναι ο γιαλός
ή στραβά αρμενίζουμε!
Μάλλον το 2ο.
Μπράβο για την ανάρτηση.
...ή και τα δυο φίλε Βασίλη!
ΚΑΙ στραβός είν' ο γιαλός (οι επιδοτήσεις δεν χρησιμοποιούνται παραγωγικά) ΚΑΙ στραβά αρμενίζουμε (δεν υπάρχει βούληση ν' αλλάξει το status quo).
Να είσαι καλά! Καλό Πάσχα να έχεις, με υγεία!
Την πρωτοβουλία για τον καθορισμο της υπηρεσιας το περιεχόμενο της δηλ και την καλυψη της την διατηρουν τα κρατη μελη αλλά ελεγχεται επικουρικα και σε τελικο βαθμο απο το ευρωπαικο δικαστηριο.Δεν μπορεις να επιδοτεις το οτιδηποτε και να το βαφτιζεις δημοσιο συμφέρον.
Η αναλυση του κοστους και ο υπολογισμος του γίνεται απο οικονομικά κέντρο ιδιωτικο ή δημοσιο εαν δεν υπάρχει στο υπουργείο οικεια υπηρεσία. Ο έχων έννομο συμφέρον ειναι κατα βαση ο ανταγωνιστης. Ο καταναλωτης οφείλει και μπορει να ενεργοποιήσεi την παροχης της υπηρεσιας, δηλαδη στην προκειμενη περιπτωση την ακτοπλοικη σύνδεση με ένα απομακρο νησι. Το αδικημα της απιστιας υπαρχει για τονε εκαστοτε υπουργο ενα δεν επιλεγει η πιο συμφέρουσα συμβαση.Εκει υπαρχουν μια σειρα απο τακτικες προστασιας του πολιτικου κοσμου.
Νομιμος τρόπος υπάρχει και μπορουμε να πουμε πολλά ακομα.
Το ερωτημα ειναι εαν ενδιαφερονται τα δύο μεγαλα κομματα για την ενεργοποιηση των νομιμων διαδικασιών;
35 χρόνια στον χώρο της ναυτιλίας, άκουσα, έζησα και γεύτηκα πάρα πολλά. Τα περισσότερα πικρά και βρώμικα. Η τελευταία μου πικρή εμπειρία ήταν, όταν στο τέλος της καριέρας μου παρά λίγο να παραπεμφθώ για ανύπαρκτο κακούργημα (ναι κακούργος), το οποίο, δήθεν, διέπραξα κατά την εκτέλεση των καθηκόντων μου. Η υπόθεση μπήκε στο αρχείο. Κωλύομαι από τον νόμο να γράψω περισσότερα. Σημειώνω μόνο ότι μαζί μου απολογούντο και εκπρόσωποι των εφοπλιστών, της διοίκησης και των ναυτεργατώ.
Το αρμόδιο υπουργείο πάντα ήταν και είναι ένας μηχανισμός εξυπηρέτησης κάποιων ιδιωτικών συμφερόντων. Ηθελημένα; Αθέλητα; Αυτό το κρίνει ο κάθε ένας. Θα σας αναφέρω ένα παράδειγμα. Όταν το 1981 ανέλαβε υπουργός ναυτιλίας αυτός ο θαυμάσιος και «ατόφιος» Στάθης Γιώτας, δεν τον άφησαν παρά μόνο 3 ή 4 μήνες στο υπουργείο. Μετά «τον έφαγε η μαρμάγκα».
Όλοι αυτοί, που αλληλοκατηγορούνται στα κανάλια, δεν είναι παρά μέρος του προβλήματος. Γελάει θυμωμένα, όποιος ξέρει πρόσωπα και πράγματα.Μια χαρά τα πήγαιναν, μέχρι που κάπου δεν τα βρήκαν μεταξύ τους.
Είναι αστείο να μιλάμε για πλοία. Τα περισσότερα από αυτά είναι επιπλέουσες λαμαρίνες. Αν περνούσαν Κ.Τ.Ε.Ο., θα είχαν κοπεί προ πολλού. Όμως η νομοθεσία επιτρέπει να κυκλοφορούν. Είναι νόμιμα με χαρτιά και πιστοποιητικά.
Σημειώστε και αυτό: το 1984, αν θυμάμαι καλά, ιδρύθηκε η κρατική ναυτιλιακή «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ». Στελεχωμένη με ανθρώπους έμπειρους και γεμάτους όρεξη για δουλειά. Σκοπός; Να χτυπήσει την ασυδοσία της κακής ιδιωτικής πρωτοβουλίας. Το αποτέλεσμα; Έκλεισε και παρά λίγο τα στελέχη να βρεθούν στη φυλακή. Ένας από τους λόγους που έκλεισε; Το υπουργείο του έδινε δρομολόγια περίεργα. Π.χ. ενώ τα άλλα πλοία σάλπαραν από Νάξο «βατές» ώρες, για την «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ» η ώρα αναχώρησης από Νάξο ήταν η 02.00. Και βέβαια πηγαινοερχότανε άδειο. Αυτά. Καλή σας χώνεψη.
Δημοσθένης Μπούκης του Γιάννη
Χρονια πολλά, Πολλές ευχές
στις γόνιμες γραφίδες
πράξη να γίνουν κάποτε
οι όμορφες ελπίδες.
Χρόνια πολλά πολλές ευχές
στις οικογένειες σας
το φως απ΄την Ανάσταση
να είναι στις καρδιές σας.
@Medeon:
"Δεν μπορεις να επιδοτεις το οτιδηποτε και να το βαφτιζεις δημοσιο συμφέρον."
-> Καλά, μην ορκίζεσαι κιόλας...
"Προσοχή με μία σειρά όμως από κριτήρια νομολογιακά και νομοθετικά το κόστος πρέπει αντιστοιχεί ακριβώς στην επιδότηση."
-> Τα "φουσκωμένα" τιμολόγια ποιος τα ελέγχει;
"Το αδικημα της απιστιας υπαρχει για τον εκαστοτε υπουργο εαν δεν επιλεγει η πιο συμφέρουσα συμβαση."
-> "Αδίκημα" είναι η απιστία; Μαγκιά έχει καταντήσει!
"Εκει υπαρχουν μια σειρα απο τακτικες προστασιας του πολιτικου κοσμου. Το ερωτημα ειναι εαν ενδιαφερονται τα δύο μεγαλα κομματα για την ενεργοποιηση των νομιμων διαδικασιών;"
-> Κάποιοι μπορεί να ενδιαφέρονται. Αλλά κάποιοι άλλοι νομίζουν ότι τα χρήματα που διαχειρίζονται είναι δικά τους!!
Σ' ευχαριστώ πολύ για τις επισημάνσεις σου!
Δημοσθένη καλησπέρα!
"Καλή μας χώνεψη", λες. Αλλά αυτά που γράφεις δε χωνεύονται με τίποτα!!!
Διαβάζω και ξαναδιαβάζω το σχόλιό σου και με το ζόρι συγκρατούμαι να μη γράψω αυτά που σκέφτομαι...
%$!@#%$%*&%
Άντε, ας πατήσω το "ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ" κι ας το πάρει το ποτάμι...... Λόγω της ημέρας, που λένε...
Άγονη είναι η γραμμή
μα γόνιμη η σκέψη,
ποιος θ' αναλάβει τους ληστές
στη φυλακή να πέψει;
Φάνη νά 'χεις χρόνια πολλά
μ' ενέργεια κι υγεία,
με κριτική κι ανατροπές
αλλάζ' η κοινωνία.
ΦΙΛΕ ΜΟΥ ΠΕΡΑΣΑ ΓΙΑ ΝΑ ΣΟΥ ΕΥΧΗΘΩ ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙΣ.
Να είσαι καλά JK SKROYTZAKO! Υγεία και κάθε χαρά εύχομαι και σε σένα!
Πολυ σωστός Ikor. Αυτό είναι που δεν καταλαβαίνουν οι περισσότεροι. Κάθε ευρώ που πάει σε δωροδοκία αναγκαστικά "κοβεται" από κάπου αλλού. Όσο τα πάντα καθορίζονται από το λάδωμα, δεν υπάρχει κανένας λόγος να γίνουν επενδύσεις που να διασφαλίζουν την ποιότητα οι επιχειρήσεις. Ετσι και οι υπηρεσίες και οι μισθοί θα είναι δεύτερης κατηγορίας.
Οι λύσεις υπάρχουν και είναι πολύ απλές. Η τιμιότητα και η σοβαρότητα είναι αυτά που λείπουν. Δεν μπορώ να καταλάβω τι συμβαίνει. Ειναι δυνατόν να γίνονται ξαφνικά απατεώνες όσοι παίρνουν εξουσία;
Καλημέρα NdN!
Δυστυχώς, η διαφθορά αφαιρεί χρήματα απ' την επιβράβευση της παραγωγικότητας. Και διαμορφώνει μια αγορά χωρίς διαφάνεια, άρα και χωρίς κίνητρο για επενδύσεις στην ποιότητα.
Ακόμα πιο δυσάρεστο είναι πως η διαφθορά είναι μεταδοτική! Κι η σημερινή (ατιμώρητη) διαφθορά λειτουργεί ως άλλοθι και δεδικασμένο για τον αυριανό πολιτικό παράγοντα που θα δει μπροστά του το βαζάκι με το μέλι.
Πέρασα να σου ευχηθώ καλές γιορτές!Φιλιά
Να είσαι καλά dreamer-angel! Υγεία και καλή ξεκούραση εύχομαι!
ikor και να σκεφτεί κανείς πως βαφτίζεται μια γραμμή "άγονη"και εισπράττει ο ακτοπλόοος επιδοτήσεις π.χ. για να πιάσει Κάσο-Κάρπαθο...
Επειτα εκτός από τις επιδοτήσεις εισπράττει και ένα σκασμό από εισητήρια αφού για να πιάσει Κάσο-Κάρπαθο προσθέτει στο δρομολόγιο στάσεις στην Μήλο,Σαντορίνη,Ηράκλειο,Σητεία,Αγ. Νικόλαο (κατά τα άλλα "άγονες γραμμές") και καταλήγει να φτάνει στην Κάσο μετά από 22 ώρες ταξίδι και στην Κάρπαθο μετά από 24!!!!! Ξεχνάμε φυσικά πως επιδοτείται για αυτά τα δύο νησιά....
Κατά τη γνώμη μου θα έπρεπε να επιδοτούνται τα καράβια μόνο όταν πηγαίνουν απευθείας στους "άγονους"προορισμούς και όχι όταν πιάνουν σε όλα τα ελληνικά λιμάνια στη διαδρομή....
Δεν νοείται στον 21ο αι. να χρειάζεται ένα δρομολόγιο 22-24 ώρες να φτάσει στον προορισμό του....!!!!
Ασε που πολλές φορές δεν πιάνει Κάσο Κάρπαθο γιατί λέει έχει θαλασσοταραχή!!!! Τις επιδοτήσεις όμως τις εισπράττει ανεξαρτήτως δρομολογίων που πραγματοποιεί!!!!
Δεν θάπρεπε για κάθε δρομολόγιο που δεν εκτελείται να αφαιρείται αναλογικά το ποσό της επιδότησης????
Συμφωνώ με τις θέσεις σου. Το θέμα της "άγονης γραμμής"πρέπιε κάποτε να λυθεί. Δεν μπορεί να έχουμε πολίτες πρώτης και δεύτερης κατηγορίας μέσα στα όρια μιας Ευρωπαϊκής χώρας.
Οι κάτοικοι πολλές φορές επαναστατούν μα η φωνή τους επισκιάζεται από τους τοπικούς δημοτικούς άρχοντες όταν αυτοί ανήκουν στο ένα η στο άλλο κόμμα της εξουσίας!!!
Καλή Ανάσταση εύχομαι και όμορφα να περάσεις (τελικά φαίνεται πως αναστήθηκε η γραμμή λολ)
Ikor μου,
πέρασα για ευχές και είδα μια πολύ ενδιαφέρουσα ανάρτηση (ως συνήθως).
ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ σου εύχομαι είτε μείνεις εδώ, είτε εκδράμεις στας εξοχάς.
dyosmaraki, καλησπέρα!
Είχε χθες μια πολύ έξυπνη γελοιογραφία η Καθημερινή γι' αυτό που λες.
Συμφωνώ φυσικά ότι η επιδότηση πρέπει να αναβαθμίζει τις υπηρεσίες. Γι' αυτό δίνεται. Δεν είναι συμπλήρωμα κέρδους!!
Εκείνο που λείπει είναι ένας μηχανισμός αξιολόγησης όλων των χρημάτων που δίνονται από δημόσια ταμεία: πήγαν εκεί που έπρεπε;
Καλό Πάσχα εύχομαι! Καλή Ανάσταση και καλή ξεκούραση!
Να είσαι καλά Meropi!
Καλό Πάσχα εύχομαι και σε σένα! Πάντα με υγεία και καλή καρδιά!
ikor,
με την ανάρτησή σου θυμήθηκα την ταινία
" Πάρβας , άγονη γραμμή".
Χειμώνας στη χώρα της Αμοργού!
Αέρας, μοναξιά και βιοπάλη!
Αλλά τώρα ΄ήρθα για να σου ευχηθώ
" Καλό Πάσχα "
" Καλή Ανάσταση".
Ikor, ευχομαι καλές γιορτές και με μπολικο γλέντι. Καλή ανασταση να ε΄χουμε
Άγονη ζωή!!
Πόσο δίκιο έχεις!!!
Πολύ ενδιαφέρουσα ανάρτηση όπως πάντα άλλωστε!!
Καλή ανάσταση εύχομαι και καλό Πάσχα!!
Φίλε ικορ σέβομαι τις απόψεις σου και ξέρω οτι ξεκινάς πάντα με καλές προθέσεις.
Αλλά σου διαφεύγει κάτι.
Δεν είναι μόνο ο Παυλίδης και η κυβέρνηση διφθαρμένες.
Είναι και οι κοινωνίες.
Ειδικά οι μικρές.
Στις ''άγονες γραμμές'' χιλιάδες άνθρωποι ζουν με την λογική
''να μας πληρώνουν που μένουμε εδώ'' και ψάχνουν τρόπους να ρουφήξουν κονδύλια.
Απο τις επιδοτήσεις για τις άγονες γραμμές τρώνε όλα τα νησιά !
Άλλοι απο τα εισητήρια, άλλοι φτιάχνουν δήθεν πολιτιστικά κέντρα,
άλλοι φτιάχνουν δήθεν δρόμους.
Είναι τόσο διεφθαρμένη η κοινωνία, ειδικά στην επαρχία, που αν δεν πάρουν οι άνθρωποι του Παυλίδη την μίζα απο εδώ , θα κοιτάξουν να δημιουργήσουν μια άλλη αγορά για να τα αρπάξουνε.
Πρέπει να πάει πολύς κόσμος φυλακη....
doraF, δεν την έχω δει την ταινία, αλλά την έχω ακούσει. Φαντάζομαι το σκηνικό...
Σ' ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σου! Υγεία και καλή καρδιά να 'χεις πάντα!
Καλή Ανάσταση Κατερίνα!
Να γλεντήσεις και να ξεκουραστείς κι εσύ!
Να είσαι καλά Μαριάννα!
Δυστυχώς, τα χρήματα από τις επιδοτήσεις συνήθως επιδοτούν τους τραπεζικούς λογαριασμούς των "αρμοδίων"...
Καλή Ανάσταση εύχομαι σε σένα και στους δικούς σου ανθρώπους!
fpboy, καλησπέρα!
Βάζεις μια άλλη διάσταση του ίδιου προβλήματος. Αν τα βάλεις σε μια ζυγαριά, δεν ξέρω ποιος φταίει περισσότερο: οι κοινωνίες που έχουν εθιστεί ή εκείνοι που τους έθισαν.
Θέλω να πω ότι παλιότερα που ήταν πιο δύσκολη η ζωή, οι κάτοικοι δεν έφευγαν τόσο εύκολα όσο σήμερα από τα νησιά. Γιατί είχαν μάθει να είναι παραγωγικοί.
Άρα, ακόμα κι αν οι ίδιοι σήμερα απαιτούν επιδοτήσεις (είναι φυσιολογικό για κάποιον να απαιτεί αμοιβή χωρίς δουλειά), δεν έπρεπε να ικανοποιούνται, χωρίς τη διασφάλιση ότι οι επιδοτήσεις χρησιμοποιούνται παραγωγικά!
Το θέμα δλδ είναι οι εκάστοτε ηγεσίες να δημιουργούν συνθήκες μακροπρόθεσμης ανάπτυξης, όχι πρόσκαιρης ρεμούλας. Κι όχι να θεωρείται "καλός" ο πολιτικός που διαρκώς ταΐζει, επιβραβεύοντας την οκνηρία.
Γιατί στο τέλος θα γίνουν όλοι σαν τα πουλάκια στο κλουβί. Που έχουν φτερά αλλά δεν μπορούν να πετάξουν. Και περιμένουν να φάνε με το στόμα ανοιχτό...
Αν αυτό δεν το καταλάβουν οι ίδιοι οι κάτοικοι, οι ίδιοι θα έχουν το πρόβλημα σε λίγο. Γιατί το κακό δεν είναι απλώς ότι κάποιοι δεν πάνε φυλακή. Το κακό είναι ότι κάνουν τις ζωές των άλλων φυλακές!
Καλή Ανάσταση φίλε μου!
Δημοσίευση σχολίου