Από τον Σεπτέμβρη του 2011, για να ελέγξει ο τροχονόμος ένα όχημα που κινείται στα όρια του σημερινού Δακτυλίου, πρέπει να ξέρει πότε κυκλοφόρησε και πόσους ρύπους εκπέμπει:
- Όσα αυτοκίνητα κυκλοφόρησαν μετά την 1/1/05 και εκπέμπουν ρύπους έως 140g CO2/Km θα κυκλοφορούν ελεύθερα στον Δακτύλιο.
- Όσα αυτοκίνητα κυκλοφόρησαν από 1/1/96 έως 31/12/04, θα κυκλοφορούν στον Δακτύλιο με τη διαδικασία μονά-ζυγά.
- Όσα αυτοκίνητα κυκλοφόρησαν έως τις 31/12/95 δεν θα μπορούν να κυκλοφορούν εντός Δακτυλίου κατά τις ώρες ισχύος του.
Με δεδομένο όμως ότι από το 2012, σύμφωνα με κοινοτική οδηγία, όλα τα νέα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ευρώπη πρέπει να έχουν εκπομπές ρύπων έως 130g CO2/Km, είναι σαφές ότι οδηγούμαστε σε κατάργηση του Δακτυλίου.
Είναι η πρώτη φορά που καταργείται ο Δακτύλιος για μερίδα οχημάτων, από το 1982 που ίσχυσε το μέτρο. Βρέθηκε όντως ένα καλό πρόσχημα, αλλά δεν εξηγήθηκαν όλα επαρκώς:
Γιατί επιδοτείται περισσότερο εκείνος που μετά την απόσυρση αγοράζει νέο όχημα από εκείνον που μετά την απόσυρση αποφασίζει να μετακινείται με Μ.Μ.Μ. ή με ποδήλατο;
Γιατί θεωρείται «πράσινο» ένα μέτρο που σε ελάχιστο χρονικό διάστημα από την εφαρμογή του θα οδηγήσει σε κυκλοφοριακό χάος το κέντρο της Αθήνας;
Γιατί τιμωρείται με απαγόρευση από την είσοδο στον Δακτύλιο ο πολίτης που δεν μπορεί ή δεν θέλει να αγοράσει καινούριο αυτοκίνητο;
Αν το ΥΠΕΧΩΔΕ είχε όντως στόχο να προάγει την περιβαλλοντική μας συνείδηση, θα μπορούσε μαζί με την απόσυρση να παρέχει δωρεάν μια ετήσια κάρτα απεριορίστων διαδρομών με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Αν είχε στόχο τη μείωση των ρύπων, δεν θα επέτρεπε σε όλα τα νέα αυτοκίνητα να εισέρχονται στα όρια του Δακτυλίου. Άλλωστε, 1 (παλιό) όχημα που εκπέμπει 145g CO2/Km ρυπαίνει λιγότερο από 2 (νέα) οχήματα που εκπέμπουν 140g CO2/Km!!
Τέλος, το να τιμωρούνται όσοι δεν αγοράζουν καινούριο αυτοκίνητο μπορεί για κάποιους να είναι αυτονόητο. Άραγε σε λίγο θα μας τιμωρούν, αν τρώμε και σε φθηνές ταβέρνες;
Με τα σημερινά δεδομένα, είναι βέβαιο ότι οδηγούμαστε σε κυκλοφοριακό χάος στο κέντρο της Αθήνας, όσο κι αν ντύνουν με «πράσινο» μανδύα αυτές τις επιλογές.
Αν δεν αλλάξει κάτι, όλα τα αυτοκίνητα θα μπαίνουν πια ελεύθερα στον Δακτύλιο. Ο χρόνος κίνησης των οχημάτων στο κέντρο θα αυξηθεί και μαζί θα αυξηθούν και οι εκπεμπόμενοι ρύποι.
Δε χρειάζεται να είναι κανείς μάγος για να προβλέψει ότι κάτι θ’ αλλάξει: προφανώς θα επιβληθούν διόδια για την είσοδο στο κέντρο της πόλης. Κι όταν επιβληθούν, θα φανεί ένα μέτρο σωτήριο και αυτονόητο, μπροστά στο κυκλοφοριακό έμφραγμα που θα έχει στο μεταξύ προκληθεί.
Όλα τα μέτρα είναι υπό συζήτηση για την αποτελεσματικότητά τους. Ακόμα και τα διόδια ή ο Δακτύλιος, που ξεκίνησε προσωρινά και τελικά οδήγησε αρκετές οικογένειες να έχουν τουλάχιστον δυο οχήματα.
Είναι όμως απαράδεκτο να καταργείται, χωρίς καμία διαβούλευση με τους αρμόδιους κοινωνικούς και επιστημονικούς φορείς, ένα μέτρο που ήταν τουλάχιστον κοινωνικά δίκαιο (ο Δακτύλιος) και να επίκειται η επιβολή διοδίων.
- Όσα αυτοκίνητα κυκλοφόρησαν μετά την 1/1/05 και εκπέμπουν ρύπους έως 140g CO2/Km θα κυκλοφορούν ελεύθερα στον Δακτύλιο.
- Όσα αυτοκίνητα κυκλοφόρησαν από 1/1/96 έως 31/12/04, θα κυκλοφορούν στον Δακτύλιο με τη διαδικασία μονά-ζυγά.
- Όσα αυτοκίνητα κυκλοφόρησαν έως τις 31/12/95 δεν θα μπορούν να κυκλοφορούν εντός Δακτυλίου κατά τις ώρες ισχύος του.
Με δεδομένο όμως ότι από το 2012, σύμφωνα με κοινοτική οδηγία, όλα τα νέα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ευρώπη πρέπει να έχουν εκπομπές ρύπων έως 130g CO2/Km, είναι σαφές ότι οδηγούμαστε σε κατάργηση του Δακτυλίου.
Είναι η πρώτη φορά που καταργείται ο Δακτύλιος για μερίδα οχημάτων, από το 1982 που ίσχυσε το μέτρο. Βρέθηκε όντως ένα καλό πρόσχημα, αλλά δεν εξηγήθηκαν όλα επαρκώς:
Γιατί επιδοτείται περισσότερο εκείνος που μετά την απόσυρση αγοράζει νέο όχημα από εκείνον που μετά την απόσυρση αποφασίζει να μετακινείται με Μ.Μ.Μ. ή με ποδήλατο;
Γιατί θεωρείται «πράσινο» ένα μέτρο που σε ελάχιστο χρονικό διάστημα από την εφαρμογή του θα οδηγήσει σε κυκλοφοριακό χάος το κέντρο της Αθήνας;
Γιατί τιμωρείται με απαγόρευση από την είσοδο στον Δακτύλιο ο πολίτης που δεν μπορεί ή δεν θέλει να αγοράσει καινούριο αυτοκίνητο;
Αν το ΥΠΕΧΩΔΕ είχε όντως στόχο να προάγει την περιβαλλοντική μας συνείδηση, θα μπορούσε μαζί με την απόσυρση να παρέχει δωρεάν μια ετήσια κάρτα απεριορίστων διαδρομών με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Αν είχε στόχο τη μείωση των ρύπων, δεν θα επέτρεπε σε όλα τα νέα αυτοκίνητα να εισέρχονται στα όρια του Δακτυλίου. Άλλωστε, 1 (παλιό) όχημα που εκπέμπει 145g CO2/Km ρυπαίνει λιγότερο από 2 (νέα) οχήματα που εκπέμπουν 140g CO2/Km!!
Τέλος, το να τιμωρούνται όσοι δεν αγοράζουν καινούριο αυτοκίνητο μπορεί για κάποιους να είναι αυτονόητο. Άραγε σε λίγο θα μας τιμωρούν, αν τρώμε και σε φθηνές ταβέρνες;
Με τα σημερινά δεδομένα, είναι βέβαιο ότι οδηγούμαστε σε κυκλοφοριακό χάος στο κέντρο της Αθήνας, όσο κι αν ντύνουν με «πράσινο» μανδύα αυτές τις επιλογές.
Αν δεν αλλάξει κάτι, όλα τα αυτοκίνητα θα μπαίνουν πια ελεύθερα στον Δακτύλιο. Ο χρόνος κίνησης των οχημάτων στο κέντρο θα αυξηθεί και μαζί θα αυξηθούν και οι εκπεμπόμενοι ρύποι.
Δε χρειάζεται να είναι κανείς μάγος για να προβλέψει ότι κάτι θ’ αλλάξει: προφανώς θα επιβληθούν διόδια για την είσοδο στο κέντρο της πόλης. Κι όταν επιβληθούν, θα φανεί ένα μέτρο σωτήριο και αυτονόητο, μπροστά στο κυκλοφοριακό έμφραγμα που θα έχει στο μεταξύ προκληθεί.
Όλα τα μέτρα είναι υπό συζήτηση για την αποτελεσματικότητά τους. Ακόμα και τα διόδια ή ο Δακτύλιος, που ξεκίνησε προσωρινά και τελικά οδήγησε αρκετές οικογένειες να έχουν τουλάχιστον δυο οχήματα.
Είναι όμως απαράδεκτο να καταργείται, χωρίς καμία διαβούλευση με τους αρμόδιους κοινωνικούς και επιστημονικούς φορείς, ένα μέτρο που ήταν τουλάχιστον κοινωνικά δίκαιο (ο Δακτύλιος) και να επίκειται η επιβολή διοδίων.
Γιατί η διαβούλευση με φορείς και επιστήμονες σίγουρα θα ανεδείκνυε ολοκληρωμένες προτάσεις που θα είχαν ουσιαστικό κυκλοφοριακό και περιβαλλοντικό όφελος. Όχι πρόσκαιρο εισπρακτικό και ψηφοθηρικό χαρακτήρα.
Υ.Γ.: Μάλλον ήρθε η ώρα ν' αλλάξουμε αυτοκίνητο... Η Alfa σε λίγο δεν θα επιτρέπεται να μπαίνει στον Δακτύλιο, κυκλοφόρησε λίγο πριν τις 31/12/95... Και 352 Ευρώ τέλη είναι πολλά!
16 σχόλια:
αυτό με την δωρεάν ετήσια κάρτα πολύ καλή ιδέα! ;))
ας μου αγόραζαν αυτοί το αμάξι και να μην το χρησιμοποιούσα ποτέ στον δακτύλιο και να πλήρωνα εγώ την ετήσια κάρτα. ;))
a re basnia file mou pos ta les..e ma exeis kai ta dikia sou!
kalo sou vradi ikor!!! :)
Οι φτωχοί που έχουν παλιά αυτοκίνητα θα αναγκαστούν να πηγαίνουν με τα πόδια(ειδικά στην επαρχία), η εναλλακτική λύση με τον γαιδουράκο (κοι οικολογικό μεν ακριβό μάλλον δε):)
back to ftoxia...back to 50`s - 60`s
Μας βλέπω να χωριζόμαστε σε 2 κατηγορίες πολιτών :
1. Αυτοί που θα κυκλοφορούν με τις τζιπάρες των 5000 κυβικών στο κέντρο της Αθήνας και φυσικά θα έχουν την οικονομική δυνατότητα να πληρώνουν διόδια.
2. Ολους εμάς τους λοιπούς που θα κυκλοφορούμε με τα πόδια αφού πράγματι η αύξηση των φόρων και των τελών για τους κατόχους παλαιών αυτοκινήτων κάνει την κατοχή ενός ΙΧ δυσβάστακτη.
Πάντως είναι ολοφάνερο πια πως όλα τα μέτρα που παίρνονται όχι μόνο δεν έχουν περιβαλλοντικό προσανατολισμό αλλά είναι ολοφάνερο πως ευνοούν μόνο τους έχοντες και κατέχοντες αδικώντας παράλληλα τα χαμηλά οικονομικά στρώματα. Για παράδειγμα, τα τελευταία μέτρα έπονται των μέτρων της μείωσης του τέλους ταξινόμησης που ευνόησε μοναχά όσους μπορούσαν να αγοράσουν μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα. Στα μικρού κυβισμού αυτοκίνητα η διαφορά του τέλους δεν υπερέβαινε τα 300 Ευρώ, διαφορά μηδαμηνί για να μπει κανείς στη διαδικασία να αντικαταστήσει το παλιό του αυτοκίνητο!!!
Εξ άλλου τι πάει να πει πως τα μέτρα αποσκοπούν στη μείωση της εκπομπής ρύπων ??? Για ποιό λόγο αναγκαζόμαστε κάθε τρεις και λίγο να πληρώνουμε για να βγάζουμε κάρτα καυσαερίων??? Υποτίθεται για να φροντίζουμε ακριβώς αυτή την παράμετρο. Αυτό τον σκοπό δεν έχει η κάρτα, η κάνω λάθος???
Τα μέτρα συμφωνώ μαζί σου πως είναι αναποτελεσματικά. Πιστεύω πως φτιάχνονται εκ του προχείρου και αποσκοπούν στην εξυπηρέτηση συμφερόντων πολύ συγκεκριμένων κοινωνικών ομάδων δημιουργώντας κατάφορες διακρίσεις σε βάρος των υπολοίπων πολιτών (των οικονομικά ασθενέστερων).
Με βλέπω την Μαρμάρω μου (ένα Kadettάκι του '91) να το χρησιμοποιώ ως αποθηκευτικό χώρο καταθέτοντας τις πινακίδες για να μην πληρώνω τέλη, ασφάλιστρα κλπ!!!!
Οσο για τον τρόπο μεταφοράς????
Πατίνια, η μοναδική λύση....και αυτά τα πως τα λένε skate...κάτι...
Καλημέρα b|a|s|n\i/a!
Ε, ναι, έτσι κάνεις περιβαλλοντική πολιτική. Όταν μειώνεις τη χρήση του ΙΧ και ενισχύεις τα ΜΜΜ.
Αντί λοιπόν να επιδοτούσαν με 1.000 ευρώ όσους αγόραζαν νέο αυτοκίνητο, ας επιδοτούσαν με 350 ευρώ (τόσο κάνει η ετήσια κάρτα απεριορίστων διαδρομών με ΟΛΑ τα μέσα) όσους αποφάσιζαν να κινούνται στο εξής με ΜΜΜ.
Καλημέρα Leviathan!
Πολύ σωστά τα λέει ο b|a|s|n\i/a. Ο κόσμος δεν αγοράζει νέο ΙΧ επειδή δεν μπορεί. Τα 1.000 ευρώ δεν είναι και κανένα σπουδαίο κίνητρο. Είναι μια καλή έκπτωση για όσους ούτως ή άλλως θα αγόραζαν νέο αυτοκίνητο.
Καλό ΣΚ φίλε μου!
Καλημέρα busy bee!
Τα πόδια είναι μια πιθανή εναλλακτική. Αλλά τότε θα βάλουν τέλη κυκλοφορίας και στους πεζούς!
Τα ποδήλατα είναι μια εξίσου πιθανή λύση, ειδικά στην περιφέρεια.
Ζω πάντως για να δω γαϊδουριολωρίδα μπροστά απ' τα Λιοντάρια στο Ηράκλειο!
(Τι κίνηση είν' αυτή σε τούτη την πόλη φίλε μου; Ακόμα και με γαϊδούρι, πιο γρήγορα θα κινούμασταν.)
Καλημέρα dyosmaraki!
Η κάρτα καυσαερίων θα μπορούσε να είναι το κριτήριο που να καθορίζει το ύψος των τελών κυκλοφορίας. Αυτό είναι περιβαλλοντική πολιτική!
Πράγματι οδηγούμαστε σε κοινωνία 2 ταχυτήτων. Μάλιστα η ισχυρότερη πλευρά απομακρύνεται όλο και πιο γρήγορα, με αποτέλεσμα να βλέπει τους άλλους μικρούς σαν μυρμήγκια...
Ενώ και τα μέτρα που εξαγγέλονται έχουν σαφή στόχευση: την ενίσχυση των ήδη ισχυρών.
Η Μαρμάρω σου, η Alfa μου κι όλοι οι άλλοι θα πρέπει να πληρώσουμε τέλη όσο πλήρωνε φέτος ένα αυτοκίνητο 2.300 κυβικών! Ασύλληπτο!
Αυτό πάντως με την αποθήκη ήταν πολύ καλό! Επίσης, μπορεί να γίνει γλάστρα και να φυτευτεί!
Εναλλακτικές; ΜΜΜ! Να πληρώσουν λοιπόν την κάρτα απεριορίστων διαδρομών για όλα τα μέσα σε όλους όσους κάνουν απόσυρση!
Είναι προφανές οτι οι "πολιτικοί" δεν αποφασίζουν με μπούσουλα την κοινή λογική. Προσπαθούν και πάλι να ωφεληθούν απο το πάθος του έλληνα για ΙΧ. Άλλα έρχονται εκλογές και μετά απ αυτές θα μπουν τα διόδια (απο όποια κυβέρνηση προκύψει, και να μου το θυμηθείς).
Πολυ σωστη η σκεψη σου Ikor!
Κατα τη γνωμη μου η πολιτικη της κυβερνησης και σε αυτο τον τομεα, ειναι εξοχως ταξικη.
Καλημερα.
Σωστά ανέστη! Και το χειρότερο είναι ότι βαφτίζουν και "περιβαλλοντικές" αυτές τις πολιτικές!
Για τα διόδια δε διαφωνώ μαζί σου. Είναι ούτως ή άλλως προ των πυλών, όπως φαίνεται.
Η πλημμυρίδα του "αυτονόητου" σε λίγο θα μας πνίξει...
Γεια σου Αντώνη!
Ταξική απόλυτα, όσο κι αν η λέξη σε κάποιους φαίνεται ντεμοντέ.
Πώς αλλιώς λέγεται όμως το να οδηγείς σε κυκλοφοριακό χάος (χωρίς καμία μελέτη) ολόκληρες πόλεις προκειμένου να εξυπηρετήσεις συγκεκριμένα συμφέροντα ολίγων ήδη ισχυρών;
Δυστυχώς θ'αναγκαστούμε να πληρώσουμε τα 350 και'μεις για την alfa γιατί με τα λεφτά της απόσυρσης ούτε τα λάστιχα δεν αλλάζουμε!
Πάντως το περιβάλλον μ'αυτά τα τέλη θα το σώσουμε :))
Καλό απόγευμα!
Άψογες παρατηρήσεις όπως πάντα!
Τί γίνεται με τις μηχανές (που δεν έχω διαβάσει πουθενά ένα ξεκάθαρο άρθρο); Ισχύει και εκεί η αύξηση των τέλων ταξινόμησης και το μέτρο παλαιότητας; Η απόσυρση αυτοκινήτου επιδοτεί αγορά μοτοσυκλέτας (κι αν όχι γιατί - μαζί με τα υπόλοιπα γιατί που αναφέρεις;); Μήπως να συγκρίνουμε τους ρύπους μιας μοτοσυκλέτας 100cc και ενός υβριδικού (δεν σου λέω κυκλοφορίας μετά του 2005) jeep; Μήπως να συγκίνουμε και τα υπόλοιπα πλεονεκτήματα (κυκλοφοριακό κτλ);
Γενικά απαράδεκτο, πρόχειρο και χωρίς επιστημονικό υπόβαθρο από κάθε άποψη το παραπάνω νομοσχέδιο.
Καλό βράδυ!
Καλησπέρα zoyzoy!
Προφανώς δεν το σώζουμε έτσι το περιβάλλον! Θα πληρώσουμε αυξημένα τέλη κυκλοφορίας για να χρηματοδοτηθεί η αγορά νέων αυτοκινήτων!
Δηλαδή, τα χρήματα από τα αυξημένα τέλη θα πάνε στις αυτοκινητοβιομηχανίες! Αντί να πάνε σε δράσεις για το περιβάλλον (π.χ. δημιουργία πάρκων, ενίσχυση ΜΜΜ και πολλά άλλα)!
Καλησπέρα ssot! Σ' ευχαριστώ!
Πράγματι, για τις μηχανές δεν άκουσα κι εγώ τίποτα. Δε νομίζω να το έχουν σκεφτεί καν!
Όντως, τα πλεονεκτήματα και για το κυκλοφοριακό και για τους ρύπους είναι πολλά.
Περισσότερο λογιστικό νομοσχέδιο είναι: να πάρουμε χρήματα από τα αυξημένα τέλη κυκλοφορίας για να τα δώσουμε στις αυτοκινητοβιομηχανίες!
Δημοσίευση σχολίου