[Foto: www.toonpool.com]
Η ανομία δηλαδή στο νησί όχι μόνο δεν περιορίζεται, αλλά διαρκώς εξαπλώνεται σε νέες μορφές ασυδοσίας. Με την Τροχαία να δηλώνει επισήμως ότι «δε γνωρίζει» το γεγονός. Αλλά ανεπισήμως να σηκώνει τα χέρια ψηλά.
Το αίμα βράζει στην Κρήτη. Αλλά αυτό δεν μπορεί συνέχεια να γίνεται άλλοθι για να υποβαθμίζεται η ασφάλεια στο νησί. Το ζητούμενο είναι πώς θα αξιοποιηθεί αυτή η ενέργεια, όχι πώς θα σπαταλάται.
Γιατί είναι τεράστια η «ατομική» ενέργεια στην Κρήτη. Το αν η ενέργεια αυτή όμως θα γίνει τελικά ηλεκτρικό ρεύμα ή αν θα προκαλεί συνέχεια καταστροφές δεν εξαρτάται από τα άτομα.
Όπως στη Φυσική τα ηλεκτρόνια κινούνται διαρκώς ακανόνιστα, αλλά για να παραχθεί ηλεκτρικό ρεύμα χρειάζεται διαφορά δυναμικού, έτσι και στη ζωή τα άτομα χρειάζονται διεξόδους και στόχους για να έχουν κίνητρο.
Το ζητούμενο δηλαδή είναι πώς θα μετατραπεί η εγκληματικότητα σε υγιή επιχειρηματικότητα. Πώς θα γίνει η ασυδοσία καινοτομία. Πώς θα αξιοποιηθεί το Vivere Pericolosamente των Κρητικών, ώστε να γίνει δημιουργικό ρίσκο.
Μόνο έτσι θα γεννηθεί μια νέα προωθητική δύναμη στο νησί. Που θα δώσει νέα πνοή στον τουρισμό, νέα διέξοδο στις βιολογικές καλλιέργειες, νέες υποδομές και νέες συλλογικότητες.
Das sagt sich so einfach, ist es aber nicht, λένε οι Γερμανοί. Εύκολο να το λες, δύσκολο να το κάνεις, δηλαδή.
Για να γίνει πρέπει από σήμερα να δώσουμε ευκαιρίες στον (μελλοντικό) έμπορο ναρκωτικών των Ζωνιανών να κάνει βιολογικές καλλιέργειες.
Να δώσουμε τη δυνατότητα στον (επόμενο) μοτοσυκλετιστή που θα θελήσει να τρομοκρατήσει τους οδηγούς στον ΒΟΑΚ να ρισκάρει επιχειρηματικά, όχι τη ζωή των άλλων και τη δική του.
Διαφορετικά, θα συνεχίσουμε να βλέπουμε «Ζωνιανά», φόνους, βεντέτες, επικίνδυνη οδήγηση κι ανομία σ’ έναν τόπο ευλογημένο. Σ' έναν τόπο που μπορεί να γίνει υπόδειγμα αυτόφωτης ανάπτυξης τα επόμενα χρόνια, αν το δυναμικό στην Κρήτη αρχίσει να αξιοποιείται αντί να διαχέεται.
Εδώ και μερικές εβδομάδες, στον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης (ΒΟΑΚ) διοργανώνεται κάθε Κυριακή πρωί ...αγώνας μοτοσυκλέτας! Ξεκινούν από το Μπαλί και, διανύοντας μια απόσταση 30 χιλιομέτρων περίπου, καταλήγουν στο Ηράκλειο.
Για τους μη γνωρίζοντες, ο ΒΟΑΚ είναι ένας ήδη πολύ επικίνδυνος δρόμος: χωρίς νησίδα στη μέση, με πολλές στροφές και κατά τόπους κακοσυντηρημένο οδόστρωμα. Στον οποίον καθημερινά συμβαίνουν πολλά θανατηφόρα τροχαία.
Σ’ αυτόν τον δρόμο, οι οδηγοί τις Κυριακές αισθάνονται έντρομοι σαν τα κοντάρια που προσπερνούν οι σκιέρ στο σλάλομ!
Κατά έναν περίεργο τρόπο μάλιστα, οι κάμερες ασφαλείας που βρίσκονται στη διαδρομή είναι όλες καλυμμένες με μαύρες σακούλες την ημέρα του «αγώνα» μοτοσυκλέτας!
Για τους μη γνωρίζοντες, ο ΒΟΑΚ είναι ένας ήδη πολύ επικίνδυνος δρόμος: χωρίς νησίδα στη μέση, με πολλές στροφές και κατά τόπους κακοσυντηρημένο οδόστρωμα. Στον οποίον καθημερινά συμβαίνουν πολλά θανατηφόρα τροχαία.
Σ’ αυτόν τον δρόμο, οι οδηγοί τις Κυριακές αισθάνονται έντρομοι σαν τα κοντάρια που προσπερνούν οι σκιέρ στο σλάλομ!
Κατά έναν περίεργο τρόπο μάλιστα, οι κάμερες ασφαλείας που βρίσκονται στη διαδρομή είναι όλες καλυμμένες με μαύρες σακούλες την ημέρα του «αγώνα» μοτοσυκλέτας!
Η ανομία δηλαδή στο νησί όχι μόνο δεν περιορίζεται, αλλά διαρκώς εξαπλώνεται σε νέες μορφές ασυδοσίας. Με την Τροχαία να δηλώνει επισήμως ότι «δε γνωρίζει» το γεγονός. Αλλά ανεπισήμως να σηκώνει τα χέρια ψηλά.
Το αίμα βράζει στην Κρήτη. Αλλά αυτό δεν μπορεί συνέχεια να γίνεται άλλοθι για να υποβαθμίζεται η ασφάλεια στο νησί. Το ζητούμενο είναι πώς θα αξιοποιηθεί αυτή η ενέργεια, όχι πώς θα σπαταλάται.
Γιατί είναι τεράστια η «ατομική» ενέργεια στην Κρήτη. Το αν η ενέργεια αυτή όμως θα γίνει τελικά ηλεκτρικό ρεύμα ή αν θα προκαλεί συνέχεια καταστροφές δεν εξαρτάται από τα άτομα.
Όπως στη Φυσική τα ηλεκτρόνια κινούνται διαρκώς ακανόνιστα, αλλά για να παραχθεί ηλεκτρικό ρεύμα χρειάζεται διαφορά δυναμικού, έτσι και στη ζωή τα άτομα χρειάζονται διεξόδους και στόχους για να έχουν κίνητρο.
Το ζητούμενο δηλαδή είναι πώς θα μετατραπεί η εγκληματικότητα σε υγιή επιχειρηματικότητα. Πώς θα γίνει η ασυδοσία καινοτομία. Πώς θα αξιοποιηθεί το Vivere Pericolosamente των Κρητικών, ώστε να γίνει δημιουργικό ρίσκο.
Μόνο έτσι θα γεννηθεί μια νέα προωθητική δύναμη στο νησί. Που θα δώσει νέα πνοή στον τουρισμό, νέα διέξοδο στις βιολογικές καλλιέργειες, νέες υποδομές και νέες συλλογικότητες.
Das sagt sich so einfach, ist es aber nicht, λένε οι Γερμανοί. Εύκολο να το λες, δύσκολο να το κάνεις, δηλαδή.
Για να γίνει πρέπει από σήμερα να δώσουμε ευκαιρίες στον (μελλοντικό) έμπορο ναρκωτικών των Ζωνιανών να κάνει βιολογικές καλλιέργειες.
Να δώσουμε τη δυνατότητα στον (επόμενο) μοτοσυκλετιστή που θα θελήσει να τρομοκρατήσει τους οδηγούς στον ΒΟΑΚ να ρισκάρει επιχειρηματικά, όχι τη ζωή των άλλων και τη δική του.
Διαφορετικά, θα συνεχίσουμε να βλέπουμε «Ζωνιανά», φόνους, βεντέτες, επικίνδυνη οδήγηση κι ανομία σ’ έναν τόπο ευλογημένο. Σ' έναν τόπο που μπορεί να γίνει υπόδειγμα αυτόφωτης ανάπτυξης τα επόμενα χρόνια, αν το δυναμικό στην Κρήτη αρχίσει να αξιοποιείται αντί να διαχέεται.
24 σχόλια:
Πολύ σωστή η θέση σου περί αξιοποίησης της ενέργειας και πολύ επιτυχημένη η μεταφορά με τα ηλεκτρόνια.
Αλλά φίλε, τιμή και δόξα στον τύπο που κάλυψε τις κάμερες.
Ειλικρινά δε με ενδιαφέρει για ποιο λόγο τοποθετήθηκαν (πρόφαση είναι συνήθως ότι μας προστατεύουν απ' την εγκληματικότητα, προστατεύουν την ανθρώπινη ζωή, κτλ).
Ας μην θυσιάσουμε όμως και τα τελευταία μας δικαιώματα στο όνομα της καταπολέμησης του αόρατου εχθρού.
Καλή βδομάδα να 'χουμε!
kanenas de xerei tipote..pada sauti ti xora...kali evdomada!!! :)
Καλά, εκεί στην Κρήτη προφανώς ισχύουν άλλοι νόμοι, έτσι;
Καλή βδομάδα TeddyBoy!
Γενικά συμφωνώ μαζί σου για τη χρήση των καμερών. Μια πρόφαση είναι για περιστολή ατομικών ελευθεριών.
Όσον αφορά όμως την οδική ασφάλεια, πιστεύω ότι όσο πιο αυστηρή είναι η αστυνόμευση, τόσο λιγότερα ατυχήματα γίνονται!
Για σκέψου να οδηγάς αμέριμνος στην Εθνική Οδό στην Κρήτη και να σε προσπερνούν 30-40 μηχανάκια που κάνουν "αγώνες" ταχύτητας... Ή να έρχεσαι από το αντίθετο ρεύμα...
Καλή βδομάδα Leviathan!
Εσείς εκεί στην Καβάλα αποκτήσατε την Εγνατία και είστε πολύ μπροστά! Άντε και στα δικά μας...
Όσο για το "κανείς δεν ξέρει τίποτα", δε γίνονται πια πιστευτοί!
Άστο Σοφία, εντελώς άλλοι νόμοι... Τα σήματα της τροχαίας είναι στόχοι για μπαλωθιές!
Καλή βδομάδα!
Πέρασα για μια καλησπέρα καλέ μου ikor
kisses
Παντού υπάρχουν "Ζωνιανά"
και ατιμωρησία,
το κράτος μας ανύπαρκτο
αυτή ΄ναι η ουσία.
Καλησπέρα κι από μένα dreamer-angel! Να περνάς καλά εύχομαι και καλά ξεμπερδέματα με τα ...μαστορέματα!
Φιλιά!
Φάνη,
Κράτος εν κράτει γίνηκαν
χιλιάδες νοματαίοι,
μα δε γνωρίζω να σου πω
με σιγουριά ποιος φταίει.
Δεν ξέρω ειλικρινά ποιά εννοεί "δικαιωματα" ο TeddyBoy. Τι ακριβώς είναι αυτό που οι Έλληνες δεν ανεχόμαστε; Την επιβολή του νόμου; Οι οθωμανοί Τούρκοι έφυγαν εδώ και καιρό, ή όχι;
Ανέστη, οι κάμερες κατά μήκος του ΒΟΑΚ έχουν ξηλωθεί όλες! Δεν είναι μόνο για τους "αγώνες" των μοτοσυκλετιστών.
Με αποτέλεσμα να μην υπάρχει πια κανένα αντίβαρο στην ασύδοτη οδήγηση στην Κρήτη...
(Ενώ έχει αποδειχθεί επιστημονικά ότι η αστυνόμευση, ακόμα και η αίσθηση αστυνόμευσης, μειώνει πολύ τον κίνδυνο ατυχήματος.)
Απειλείται έτσι για όλους το πιο σημαντικό δικαίωμα: αυτό της ζωής!
Θα συμφωνησω απολυτα με τον Κομπι.
Δε μπορει να μιλαμε για ασφαλεια στο ΒΟΑΚ απο τη στιγμη που ο δρομος απο Ηρακλειο μεχρι Ρεθυμνο κοβεται απο ΕΒΔΟΜΗΝΤΑ ΤΕΣΣΕΡΙΣ (ναι τους εχω μετρησει) παρανομους δρομους που βγαινουν απ το καθε χωραφι.
Που κοβει ο καθε τουριστας που παιρνει οχημα χωρις να εχει διπλωμα απο το καθε γραφειο ενοικιαζομενων.
Ποσους τουριστες γραφει η τροχαια το χρονο? Ποσα προστιμα σε ενοικιαζομενα?
Το μονο ευκολο ειναι ο αποδιοπομπαιος τραγος... οτι χτυπαει στο ματι...
Δε συνεχιζω γιατι για να υπαρχει αντιλογος πρεπει να υπαρχουν κι επιχειρηματο...
Ιδιαιτερα αστοχο το '(Ενώ έχει αποδειχθεί επιστημονικά ότι η αστυνόμευση, ακόμα και η αίσθηση αστυνόμευσης, μειώνει πολύ τον κίνδυνο ατυχήματος.)' σχολιο....
Τι να πω. Απλα λυπαμαι γιατι ειστε βαθια νυχτωμενοι φιλε μου...
Wulfie
ΥΓ - Παντως αυτο με την ενεργεια πολυ μ αρεσε. Μπορουμε να βαλουμε μοτοσυκλετιστες σε τεραστιες ροδες σα χαμστερ να παραγουν ενεργεια και να ηλεκτροδοτουν τη Μεσσαρα ας πουμε αντι να τρεχουν.
Αυτο ναι, φοβερη ιδεα. Σαν τα Duracell bunnies. Ιδιοφυες.
Wulfie
Βλέπεις φίλε ikor πόσο διαφωτιστικά είναι τα τελευταία σχόλια για την κατάντια μας;
Τα "παιδιά" δεν αναγνωρίζουν σε μπαρμπάκους και τουρίστες οδηγούς το δικαίωμα να κινούνται στο δρόμο παρα μόνο με τους δικούς τους όρους. Όλοι οι άλλοι είναι εμπόδια. Πάω και στοίχημα ότι είναι απο αυτούς που βρίζουν τους οδηγούς επειδή δεν είναι τέλεια ευθυγραμμισμένα τα αυτοκίνητα στα φανάρια για να περνάνε ανάμεσά τους. Επίσης πρέπει να είναι οι ίδιοι που σου κορνάρουν γα να τους κάνεις χώρο στον πεζόδρομο!
Και για να "περάσουν" και πιο έυκολα τα επιχειρήματά τους πάρε και μερικές σπόντες για συμπλεγματα και εξυπνάδα! Που είχες το θράσσος να υποστηρίξεις κάτι άλλο απο ότι είναι σφηνωμένο ανάμεσα στ' αυτιά τους!
Με τις υγείες μας!
Καλησπέρα Ανώνυμε-Wulfie.
Συμφωνώ απόλυτα με αυτά που λες για την επικινδυνότητα στον ΒΟΑΚ. Γι' αυτό θεωρώ ότι οι αγώνες μοτοσυκλέτας επιβαρύνουν έναν ήδη επικίνδυνο δρόμο. Απειλείται πρώτ' απ' όλα η ζωή των ίδιων των παιδιών που συμμετέχουν.
Το σχόλιο που εσύ θεωρείς άστοχο ήταν αποτέλεσμα της Διπλωματικής μου Εργασίας στο ΕΜΠ, μετά από πανευρωπαϊκή έρευνα με 17.000 ερωτηματολόγια.
Το παρουσιάσαμε μάλιστα και σε διεθνές συνέδριο. Χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι είναι πιο έγκυρο από την άποψή σου...
Τουλάχιστον ελπίζω να φοράτε κράνος φίλε μου. Γιατί είναι πολύ επικίνδυνο να κινείσαι με τέτοια ταχύτητα σε ένα τόσο κακό οδόστρωμα και με τόσο άθλιες επικλίσεις!
Καλησπέρα Ανέστη.
Τι να πεις. Οι περισσότεροι απαξιώνουν σήμερα αυτό με το οποίο διαφωνούν.
Δεν είναι ζητούμενο να συμφωνούμε όλοι πάντως. Αρκεί να σέβεσαι την άποψη με την οποία διαφωνείς.
αυτό που με πείραξε περισσότερο είναι η απαξίωση και η ένταξη στο " αλύτες μηχανόβιοι" ολόκληρης της μοτοσυκλετιστικής κοινώτητας.
και φυσικά με ενοχλεί ο τουρίστας που πηγαίνει αριστερά -αριστερά με 30-40 γιατί είναι επικύνδηνος για όλους που κυκλοφορούν στον δρόμο αυτό!
δεν θέλει λογική αυτό , απλά να βγάλετε λίγο τις παροπίδες.
μην κρίνετε κάτι που δεν γνωρίζετε κύριοι , και μην απαξιώνετε άλλους ανθρώπους επειδή είναι διαφορετικοί από εσάς.
Μακάρι όλοι οι άνθρωποι σε αυτόν τον κόσμο να ήταν μοτοσυκλετιστές, θα ζούσαμε σε έναν κόσμο καλύτερο.
kompi
Πού τα είδες αυτά φίλε μου;; Πάντως όχι σε αυτό το blog, ούτε στο δικό μου το κείμενο, ούτε στα σχόλια των αναγνωστών!!
Κανείς εδώ δεν έκανε απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς, εκτός από σένα βέβαια...
Ίσα-ίσα, εγώ μίλησα για τους κινδύνους και των ίδιων των μοτοσυκλετιστών. Αν εσείς δεν καταλαβαίνετε τον κίνδυνο που έχει αυτή η συνήθεια (και για σας τους ίδιους) σε έναν τόσο άθλιο δρόμο, τι να πω...
Αντε αυτο δεν το ειχα ακουσει και δει παρ'ολο που παμε συχνα στο μπαλι το καλοκαιρι.Γηρασκω αει διδασκομενος, ηθελα ναξερα δεν θα σταματησουμε να γινομαστε ανα την ελλαδα περιγελως.
Καλημέρα Ελευθερία!
Πόσους κινδύνους μπορεί ν' αντέξει ακόμα ο τρισάθλιος ΒΟΑΚ;
Σκέψου π.χ. τι θα συμβεί αν ένας ασυνείδητος αγρότης επιχειρήσει να διασχίσει κάθετα τον δρόμο Κυριακή πρωί στο λάθος δευτερόλεπτο... Τη στιγμή δλδ που από 'κεί θα περνάνε δεκάδες μηχανάκια με ιλιγγιώδη ταχύτητα...
Δεν είναι και το πιο πιθανό πράγμα, αλλά δεν είναι κι εντελώς απίθανο σ' έναν δρόμο που είναι ξέφραγο αμπέλι!
Καλημέρα!
Είμαι μοτοσυκλετιστής (όχι μηχανόβιος) και αντιτίθεμαι σε περιστατικά τύπου "αυτοσχέδιοι αγώνες", αλλά:
όσα έγραψαν ο Kompi και ο Wulfie σχετικά με τους κινδύνους στο δρόμο μπορώ να τα κατανοήσω. Διότι μπορεί έναν αυτοκινητιστή να τον τρομάζει μια μοτο που προσπερνά με +200km/h αλλά πόσο πραγματικά κινδυνεύει από αυτό? Αν πέσω πάνω στο αυτοκίνητό σου με 140km/h, βάζω μια μικρή ταχύτητα υποθέτωντας ότι χάνω τη πορεία μου πάνω σε στροφή, με την προϋπόθεση ότι εσύ φοράς ζώνη δε θα πάθεις πολλά πράματα. Ειδικά αφού θα είναι μετωπική και θα χτυπήσω στο μοτέρ σου.
Αν όμως εσύ την ώρα που σε προσπερνώ με ότι ταχύτητα θες, είτε 10, είτε 50, είτε 200, κάνεις λίγο αριστερά και με χτυπήσεις, το σπασμένο πόδι/χέρι το έχω σίγουρο.
Συμπέρασμα: κάνω εγώ τη μπούρδα, σκοτώνομαι εγώ.
Κάνεις εσύ τη μπούρδα, πάλι σκοτώνομαι εγώ!
Παρότι αντιπαθώ όσους βλέπουν το δρόμο ως πίστα, μήπως πολύ πιο επικίνδυνοι είναι όντως οι τουρίστες και οι "μπαρμπάδες" με τα τρακτέρ τους? Που όχι μόνο βγαίνουν στο δρόμο όπως και όποτε θέλουν, αλλά ακόμα και αν δεν είσαι κοντά για να κινδυνέψεις εκείνη τη στιγμή με ατύχημα, οι λάσπες που αφήνουν στο οδόστρωμα φτάνουν για να σε στείλουν μια ώρα αρχίτερα...
Μήπως η γιαγιά (ή ο παππούς) που δε βλέπει τη τύφλα του και ανανέωσε το δίπλωμα πληρώνοντας τον οφθαλμίατρο (ξέρω τι σου λέω, ο πατέρας μου είναι ιατρός αυτής της ειδικότητας και αναγκάστηκε να σπάσει τη σύμβασή του με το συγκοινωνιών για το λόγο αυτό), είναι πιο επικίνδυνος από τον, κάγκουρα ναι, που όμως έχει τα μάτια του "200" αφού πηγαίνει και με τόσα? Γιατί σε αυτές τις ταχύτητες δε πιστεύω να νομίζετε πως υπάρχει κανείς που "θαυμάζει το τοπίο" ή που αλλάζει σταθμό στο ράδιο ή CD ή... ψαχουλεύει τη συνεπιβάτη ;)
Όσον αφορά τις κάμερες, αλήθεια, γιατί η συντριπτική πλειοψηφία είναι τοποθετημένη σε ευθείες? Μήπως γιατί εκεί θα οδηγήσεις πάνω από τα 90 με 110km/h?
Οπότε και θα σου στείλουν το μπιλιέτο με το πρόστιμο? Μήπως είναι πιο επικίνδυνο να οδηγείς γρήγορα σε στροφές? Αλλά σε στροφές, πόσοι το "πατάνε"? Άρα χώσε κάμερες στις ευθείες.
Αυτό που λες για την αστυνόμευση και τη μείωση των ατυχημάτων, θα το δεχτώ ως διαίσθηση.
Όμως επειδή είμαι συνάδελφος μηχανικός και λόγω ειδικότητας ασχολούμαι με στατιστική και ανάλυση ευαισθησίας, πως μπόρεσες να συμπεράνεις ότι τα ενδεχόμενα σου είναι στατιστικά ανεξάρτητα? Γιατί στη στατιστική είναι πολύ εύκολο να αποδείξουμε είτε το ισχύει είτε το δεν ισχύει. Παρεπιπτόντος: 17.000 ερωτηματολόγια? Στη διπλωματική μου είχα 50 περίπου ερωτηματολόγια. Έκανα 3 μήνες σχεδόν να τα συμπληρώσω και να επεξεργαστώ τις πληροφορίες τους.
Επίσης ως πολιτικός μηχανικός που είσαι, γιατί δε λες για τη ποιότητα της ασφάλτου που παράγουμε στην Ελλάδα, σε ποιες χώρες τη πουλάμε και μετά για τη ποιότητα της ασφάλτου που χρησιμοποιούμε εμείς στους δρόμους μας? Όπως και για το τελείως ακατάλληλο πλαστικό χρώμα με το οποίο βάφοντε οι διαγραμίσεις των διαβάσεων.
Παρεπιπτόντως στη διπλωματική σου, κάνεις οικονομική ανάλυση σχετικά με τη μείωση των ατυχημάτων από αυξημένη αστυνόμευση σε σχέση με τη μείωση των ατυχημάτων από βελτίωση των οδικών συνθηκών για το ίδιο χρηματικό ποσό?
Αυτό θα ήταν ενδιαφέρον ;)
GiorgioT
Καλησπέρα GiorgioT. Σ' ευχαριστώ πολύ για το σχόλιο αλλά και για το ύφος σου.
Συμφωνώ πολύ με αυτό που, εν ολίγοις, λες: οι μοτοσυκλετιστές είναι συνήθως σε άμυνα στον δρόμο.
Όπως διάβασες άλλωστε, πουθενά δεν αναφέρω απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς.
Προφανώς οι κίνδυνοι στον ΒΟΑΚ είναι πολύ-πολύ περισσότεροι. Θα επανέλθω μ' ένα post γι' αυτό.
Χτες το πρωί ταξίδευα από Ηράκλειο προς Ρέθυμνο και είδα πάλι τους μοτοσυκλετιστές στον ΒΟΑΚ. Πραγματικά ελπίζω να μην αντιμετωπίσουν ΚΑΝΕΝΑΝ από όλους αυτούς τους κινδύνους που αναφέρεις κι εσύ... Γιατί θα κινδυνέψουν πολύ...
Αυτό που λέω είναι ότι ο δρόμος αυτός έχει τόσο άθλιο οδόστρωμα και τόσο ανάποδες επικλίσεις (σημ.: η κλίση του οδοστρώματος στις στροφές) που είναι αδιανόητο να χρησιμοποιείται για αγώνες ταχύτητες.
Όσον αφορά τη διπλωματική μου, είχε θέμα τη συσχέτιση χαρακτηριστικών των οδηγών με την αυτοαξιολόγησή τους. Μια παράμετρος ήταν η αστυνόμευση.
Τα ερωτηματολόγια (προφανώς) δεν τα συγκέντρωσα ο ίδιος. Τα πήραμε από ένα πανευρωπαϊκό παρατηρητήριο οδικής ασφάλειας. Και χρησιμοποιήσαμε το πρόγραμμα Limdep για την επεξεργασία.
Σε ένα ερώτημα λοιπόν που ρωτούσε πώς επηρεαζόταν η οδική συμπεριφορά από την αντίληση αστυνόμευσης, εξαγόταν αυτό που έγραψα και στο σχόλιο παραπάνω.
(Αν ενδιαφέρεσαι πάντως, ειλικρινά θα χαρώ πολύ να συζητήσουμε περαιτέρω το θέμα με email. Στείλε PM στο forum.)
Το τελευταίο ερώτημα θα είχε όντως τεράστιο ενδιαφέρον. Γενικά πάντως ο παράγοντας "οδηγός" ευθύνεται σε περισσότερα ατυχήματα σε σχέση με ελαττώματα του οχήματος ή του οδοστρώματος.
Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι δεν πρέπει να προσπαθήσουμε να ελαχιστοποιήσουμε τα ατυχήματα που οφείλονται στο (άθλιο) οδόστρωμα. Αυτό όμως είναι τεράστιο θέμα και νομίζω πως χρειάζεται άλλο ένα post (εκτός βέβαια από αυτό που έγραψα ως απάντηση στο σχόλιό σου).
Καλό μήνα εύχομαι και σ' ευχαριστώ για την επίσκεψή σου!
Ναι ΟΚ θα στείλω πμ στο forum.
Ο οδηγός ευθύνεται 100% κατά τη γνώμη μου, όταν οι συνθήκες είναι συνεχείς.
Όταν βέβαια ξαφνικά αλλάζει κάτι, πχ σταματημένο αυτοκίνητο πίσω από στροφή, είναι δυσκολότερο να του καταλογίσεις πλήρη υπευθυνότητα αλλά και πάλι θα πρέπει να οδηγείς πάντα με ταχύτητα που να σου επιτρέπει να προλάβεις και τα σπάνια πλην όμως πιθανά ενδεχόμενα. Το κακό με κάποια από αυτά είναι ότι δε μπορείς πάντα να προλάβεις να "σώσεις" ακόμα και με πολύ μικρή ταχύτητα.
Αλλά βέβαια όταν ένας δρόμος παρουσιάζει συνεχή επικυνδυνότητα που σου περιορίζει τη ταχύτητα σε πχ 80χλμ/ω και εσύ πας με 150, γιατί "για τόσο θα έπρεπε να είναι", ε εκεί είσαι βλάκας.
Σου στέλνω πμ στο forum.
Είναι στο srcosmos η διπλωματική σου?
Δημοσίευση σχολίου